Képgyár - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://kepgyar.blog.hu/2010/04/30/salgotarjan_epiteszet_modernizmus/full_commentlist/1#c37172982
Válasz erre: Elfeledett magyar űrváros Nógrádban
2019-05-12T15:19:40+02:00
2019-05-12T15:19:40+02:00
televanatököm
http://blog.hu/user/1367795
Micsoda baromság! Betonrengeteg???? Amióta itt lakom, azóta látok magam körül ZÖLDET! Salgótarjánban akárhol is állsz, 200 méteren belül mindenhol ERDŐ van! Csodálatos a levegő, körülvesz a természet! Előtte egy agyonajnározott városban laktam, amire mindenki azt mondja, milyen szép, na az volt csak egy igazi betonrengeteg! Utáltam, mint a szart!
https://kepgyar.blog.hu/2010/04/30/salgotarjan_epiteszet_modernizmus/full_commentlist/1#c32584251
Válasz erre: Elfeledett magyar űrváros Nógrádban
2017-03-06T18:40:12+01:00
2017-03-06T18:40:12+01:00
PETER1984
http://blog.hu/user/1089374
"A legizgalmasabb a központi elem, a művelődési ház volt. Az óriási, lekerekített sarkú löncshúskonzervekre emlékeztető formákat hullámos kerámia burkolta. Sárgás színén nyomot hagytak a mélyűr zord körülményei. A burkolatnak nem tettek rosszat a lepattantság finom nyomai, még a becsapódó aszteroidatörmelék által kiütött kerámiaelemek helyei is illettek a képbe,,<br />
EZ ÍGY NEM JÓ ! A MŰVHÁZHOZ SEMMI KÖZE ENNEK AZ ÉPÜLETNEK, HELYESEN EZ A NÓGRÁDI SÁNDOR MÚZEUM ÉPÜLETE ! ÉPP EZÉRT HÍVJÁK MÚZEUM TÉRNEK IS EZT A HELYET.
https://kepgyar.blog.hu/2011/04/26/hogyan_kergette_oruletbe_az_indexet_a_cigany_festono/full_commentlist/1#c27163592
Válasz erre: Hogyan kergette őrületbe az Indexet a cigány festőnő?
2015-05-28T00:45:55+02:00
2015-05-28T00:45:55+02:00
Zsákai Zoltán
http://blog.hu/user/968643
Én ismertem születésem óta.Anyám barátnője volt.Tényleg akkor is kitünt.
https://kepgyar.blog.hu/2009/10/07/rongalasert_birsagoltak_a_ketfarku_kutyapart_vezetojet/full_commentlist/1#c25249109
Válasz erre: Rongálással vádolják a Kétfarkú Kutyapárt vezetőjét
2014-11-30T15:46:47+01:00
2014-11-30T15:46:47+01:00
Gerilgfx
http://blog.hu/user/606058
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2009/10/07/rongalasert_birsagoltak_a_ketfarku_kutyapart_vezetojet?full_commentlist=1#c7297037" class="reply_nick_162285" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 7297037 );">@portis</a>: például agyon is lőhették volna.
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18963918
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T20:16:09+01:00
2013-02-03T20:16:09+01:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol?fullcommentlist=1#c18961081" class="reply_nick_75190" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18961081 );">@flamer</a>: Könnyű 'múltba révedésnek' nevezni azt, ha valaki értékén kezeli a hagyományokat. Fekete mondott ehhez egy szerintem színvonalas szöveget - de félreértés ne essék, azt a kivagyiságot, önteltséget, kultúrdiktátorságot, újhullámmmal szembeni érzéketlenséget, amit felmutattak, nem vagyok hajlandó egy szóval sem méltatni. Ha van álláspontjuk, ha vannak izgalmas műveik, mutassák be, de ne akarjanak kiszorítani ezzel bárki mást. Itt mindig kurzusokban gondolkodnak, az előző negligálhatta őket, ahogy tudta, a mindenféle kompenzációkényszerrel viszont nekem, egyszeri állampolgárnak tele van már a hólyagom.
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18963763
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T19:48:50+01:00
2013-02-03T19:48:50+01:00
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol?fullcommentlist=1#c18961775" class="reply_nick_772844" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18961775 );">@Együtt 2014 különítmény</a>: <br />
Írj párat a művészeti élet szereplői közül akikkel jóban van, mondjuk 10-et.
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18962293
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T15:59:27+01:00
2013-02-03T15:59:27+01:00
Fehér Folt
http://blog.hu/user/769967
Az idézett részlet alapján Fikáta György nem tud fogalmazni, a poszt alapján Földes nem tud helyesen írni. Schiffernek kéne kineveznie itt mindenkit.
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18961775
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T14:28:08+01:00
2013-02-03T14:28:08+01:00
Együtt 2014 különítmény
http://blog.hu/user/772844
Fekete úgy privátim normális viszonyban van a művészeti élet legtöbb szereplőjével, pár nímand igyekszik mindenáron valami műszart szétkenegetni <br />
<br />
A szarkenés művészei inkábba Fos mint a Forrás galériába valók
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18961081
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T12:37:23+01:00
2013-02-03T12:37:23+01:00
flamer
http://blog.hu/user/75190
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol?fullcommentlist=1#c18959738" class="reply_nick_3424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18959738 );">@- duplagondol</a>: Dehogy nincs. Ez egész a sohasem volt múltba való révedésről szó, ami nyilván jóval kényelmesebb, mint a jelennel való szembenézés, viszont sokkal rombolóbb is, ráadásul még hazug is.
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18960574
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T11:04:11+01:00
2013-02-03T11:04:11+01:00
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol?fullcommentlist=1#c18960227" class="reply_nick_163204" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18960227 );">@replayxx</a>: igen, jelentéktelen alak, viszont egy ország kortárs kultúrájáról, anyagi támogatásokról dönthet. Emberek egzisztenciájáról. Olyan ez mintha egy majmot odaengednének egy nagy vasútpályaudvar váltórendszerének kapcsoló gombjaihoz. Manapság amikor a művészet eszközeinek száma, lehetőségei a technológiai fejlődésnek köszönhetően rohamosan szélesednek, ez a **** birkaprémről beszél... Az egy állapot hogy a periférián vagyunk, innen még lehetne mozdulni, de ez a **** még örül is neki!
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18960280
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T10:02:51+01:00
2013-02-03T10:02:51+01:00
tomwar
http://blog.hu/user/137893
Hat, nekem aztan mutogathattak volna az ajtot egy nyilvanos rendezvenyen... Nem mintha valaha egy terben szeretnek tartozkodni Fekete Gyorgy kulturkämpferrel...
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18960227
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T09:47:21+01:00
2013-02-03T09:47:21+01:00
replayxx
http://blog.hu/user/163204
Ez is csak egy újabb jelentéktelen alak! Vihar a biliben...
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18959959
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T08:26:01+01:00
2013-02-03T08:26:01+01:00
raydo (törölt)
http://blog.hu/user/405013
Nagy szerencse, hogy zárt körben lett nyilvánvaló az igazság, de azért nem hinném, hogy Kunkovács rövidülő élete lenne az, amitől az örökkévalóság mobiltelefonba suttogott szexuális tartalomtól hanyatlana önnön végzetébe.<br />
Mondjuk a tér-idő, az más, az igen,de az életidő?!
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18959738
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-03T01:55:15+01:00
2013-02-03T01:55:15+01:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
Ezzel a szöveggel alapjában véve és úgy egyáltalában azért nincsen gond.
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18959347
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-02T23:00:28+01:00
2013-02-02T23:00:28+01:00
ccvv
http://blog.hu/user/380373
Ő is egy Snitt Pál lesz, ha nem vigyáz...
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18959172
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-02T22:23:46+01:00
2013-02-02T22:23:46+01:00
trashr5
http://blog.hu/user/379377
hm. még mindig tudja.<br />
legalábbis hiszi.
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18958980
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-02T21:55:42+01:00
2013-02-02T21:55:42+01:00
Nem kellene ennek a kretén aggastyánnak reklámot csinálni...Még jófejnek tűnik, hogy tudja, mi az a szex...
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18958745
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-02T21:26:03+01:00
2013-02-02T21:26:03+01:00
Torkosborz
http://blog.hu/user/175647
Bocs, hogy durva vagyok, de a "hülyegyereket" csak az "anyja" érti!
https://kepgyar.blog.hu/2013/02/02/fekete_gyorgy_velemenye_a_csoport_szexrol_vagy_a_google-szexrol/full_commentlist/1#c18957960
Válasz erre: Fekete György véleménye a csoport szexről (vagy a Google-szexről)
2013-02-02T19:27:22+01:00
2013-02-02T19:27:22+01:00
lowas péter
http://blog.hu/user/125312
gugli szexet hallok, de a birkaszőrrel szélvédett mikrofon csalóka<br />
lehet...
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17912854
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-27T21:51:41+02:00
2012-09-27T21:51:41+02:00
laaosi
http://blog.hu/user/521852
Olvastam Radnóti Sándor hivatkozott írását és Nagy Mercédeszét is az ÉS-ben és sztem mindkettő kicsit skizó, mert egyikük sem tud mit kezdeni avval, hogy maguk a képek valahogy mégis tetszhettek nekik. Számomra ez egy részvéttel teli, egyszerre finom és lenyűgöző FESTÉSZETI csemege, sajnálom, hogy csak ilyen rövid ideig volt látható.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17759122
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-09T21:47:21+02:00
2012-09-09T21:47:21+02:00
Joejszaka
http://blog.hu/user/51166
Ez a Földes tipikusan az a tehetséges figura, aki jól és élvezetesen tud írni, de nincs neki mondanivalója. Kár.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17753419
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-08T20:31:54+02:00
2012-09-08T20:31:54+02:00
Carbonaro
http://blog.hu/user/394422
Tipikus Földes András-írás: tömény indulat és verbális agresszivitás, elképesztő arrogancia, és döcögő, súlyos csúsztatásokkal teli érvelés - így még azokkal az állításaival is nehezére esik az embernek egyet érteni, amik különben helytállóak lennének. <br />
<br />
Kavard a szart inkább a hegymászó köcsögökkel, faszikám!
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17737383
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-06T15:19:16+02:00
2012-09-06T15:19:16+02:00
Zoonekrofil
http://blog.hu/user/313653
A különbség közted és S.G. között a következő:<br />
Te csak nézed a képeket, majd leírod, hogy mit ábrázol, míg ő látja a kép kontextusát, és ezáltal észreveszi az alkotó üzenetét.<br />
Persze, nehéz dolog a modern művészet, nem elég bámulni, és elalélni minden elegáns ecsetvonástól, hanem kontextusba kell helyezni és felfogni a történetet.<br />
A stílus a mondanivalótól független, lehet szocialista-realista stílusban is modern képeket alkotni, de ennek megértéséhez meg kell találni a kulcsot.<br />
Jó példa erre a vasöntödei munkás portréja. Fentebb is sokan azt írták, gyerekkoruk festményei jutottak eszükbe. Pedig - ahogy ezt S.G. nagyon jól megfogalmazta - a kulcs itt nem a tipikus tartás, tekintet vagy kompozíció, hanem az, hogy ez a munkás éppen bögrével a kezében pihen. Ez nem illik bele a szocialista munkásábrázolásba, és ebből sejthetjük, hogy más indíttatásból készült ez a kép, mint a mindenki által ismert művelődésiházas munkás-mozaikok.<br />
<br />
A korábbi cikked és ez a folytatás pedig olyan, mintha fostál volna egy fröcsögőset, aztán segget akartál volna törölni, de csak még jobban szétkented az egészet. Zuhanyozz inkább le, húzz tiszta ruhát, és felejtsd el az esetet. Minden egyéb tevékenység csak rosszabbá teszi a helyzeted.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17734681
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-06T11:54:44+02:00
2012-09-06T11:54:44+02:00
Lumumba
http://blog.hu/user/244426
FA számára, úgy tűnik Gulyás Gábor gagyikiállításai jelentik a mércét, a dilettantizmus iskolapéldái, az Abramovic-Ájvejvej-Banksy-féle pszeudókiállításokkal, illetve a Modemben (Szocreál, Messiások, Istenem) és most a Műcsarnokban (Bizottság, Mijamagyar) összegányolt hangzatos borzalmakkal.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17729751
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T20:18:56+02:00
2012-09-05T20:18:56+02:00
picur3ka
http://blog.hu/user/227044
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17724125" class="reply_nick_58500" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17724125 );">@Zb74</a>: <br />
<br />
Nagyjabol ez a ketto a kulonbozo velemenyuek kozul, akit Salata meg nem tiltott be.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17727380
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T16:15:42+02:00
2012-09-05T16:15:42+02:00
a nagy levin
http://blog.hu/user/25034
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17722026" class="reply_nick_152655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17722026 );">@orangeman</a>: <br />
en is - szinten ismeretlenul - csak annyit tudok hozzatenni: koszi a kommentet. Elfogadom es tiszteletben tartom a velemenyed, mely szerint SG kozelebb jart az igazsaghoz mint en - nyilvan megvannak a sajat fenntartasaim. Emellett nagyon igazat adok neked abban, hogy <br />
<br />
1. meg egy ilyen vitat is el lehet rontani a szekertaborozassal (re. hannibal lektur-attitud). Ez engem elszomorit. Az ekezetek hianyabol talan kiderul: kulfoldrol irok - igy egyebkent azt a "luxust" (?) is megengedhetem magamnak, hogy tenyleg megprobaljak elvonatkoztatni az egesz (ongyilkos) szekertabor-logikatol. Kihivas olyanokkal szot erteni es vitatkozni, akik a loveszarkokat egymas hullaival kivanjak betemetni. Ugyanakkor ott, ahol most elek, szerencsere kevesbe kell ilyen kotottsegek miatt netto hulyesegeket irni, szorongani vagy paranoias vedelmi mechanizmusokat bevetni. Ha ugy tetszik, megengedhetem magamnak a szabad vitat, megengedhetem magamnak, hogy tevedjek, hogy felulvizsgaljam az allaspontomat, nincs igazodasi kenyszer es magammal szemben is oszintebb tudok lenni (ez amugy nem artana a magyar kozeletben vagy akar a blogoszferaban sem - az igazi vita attol szep, hogy nem kell mindig "nyerni" es s(z)arral dobalozni). Az otthoni kozelettel szemben meg meg kiabrandultabb es kritikusabb lettem - politikai oldaltol fuggetlenul (de azert remelem, nem valok vegtelenul cinikussa es/vagy nihilistava sem).<br />
<br />
2. Abban is teljesen egyetertunk, hogy Kina es a tema (foleg a "kortars" muveszeten keresztul) nagyon osszetett (bocs, hogy talan tenyleg csak a kozhelyekig jutottam az elozo kommentben, meg ebben is - nincs igazan tehetsegem az irashoz). A dolog komplexitasarol es a sajat tudasom hianyarol engem eppen az gyozott meg, amikor Kinaban jartam. <br />
Itt most nincs lehetoseg minden reszletet kifejteni, de legyen annyi eleg, hogy sajat kornyezetmben is megtapasztaltam a vegleteket, a hatarokat, a mereteket es az ellentmondasossagot, ami Kinat jellemzi. A hatarokat es ellentmondasokat az emberek szegenysegerol es gazdagsagarol, onkeperol es identitasarol, a sajtorol, a part politikajarol es "ideologiajarol" (nem konnyen korulirhato ez es a "kommunizmus" szo mindenre alkalmas, csak ennek a megmagyarazasara nem). Sajat szememmel tapasztaltam meg a hivatalos hatosagok "kulturajat" es hozzaallasat, lattam, hogyan bannak a "VIP" vendegekkel es az emberi jogi aktivistakkal. Beszelgettem milliomos ujgazdag sznobokkal eppugy, mint egyszeru diakokkal. Elveztem a legolcsobb (es elsore igen mocskosnak tuno) sarki kifozde nagyszeru izeit es a nagy nepi kongresszus elkepesztoen rossz konyhajat (vagy csak nem ertek hozza, hogy ertekelni tudjam - a vendeglato amugy maga a "nagyfonok" volt). Jelen voltam magas szintu talalkozokon (itt most nem is a reszvevok szemelye vagy a talalkozo temaja a lenyeg, hanem, hogy emiatt tenyleg megadatott az a szerencse, hogy egy atlagos turistanal vagy diaknal tobbet es mast is lassak). Es persze alaposan korulneztem a Zone 798 es mas galeriak kornyeken is. Jartam olyan helyen is, ahol a kulturalis forradalom nem vegezte el azt a pusztitast, amit legtobb helyen igen. Tapasztaltam vegletekig materialista, anyagias hozzaallast eppugy, ahogy hagyomanyt es "spiritualitast" (de mondjuk jellemzobb volt, hogy ez inkabb csak felszines alca volt; vagy hogy pl. Taiwanig kellett menni erte). Ilyenkor persze leginkabb azt sajnaltam, hogy csak a felszint karcolgatom - elsosorban a nyelvtudas hianyaban.<br />
<br />
Szoval semmikeppen nem gondolom azt, hogy szakerto lennek, nem tudok pl. kinaiul (sem). <br />
A lenyeg: a fenti vitabol is tanultunk valamit. <br />
<br />
Egyebkent keszseggel elhiszem neked, hogy a magyar es "nyugati" sajto nyilvan tele van hulyeseggel, de azert ertelmes dolgokat is lehet talalni, olvasni es nezni - pl. a BBC (nem szeretnem ajnarozni) eleg sok igenyes adast keszitett az utobbi par eveben, akar Kina termeszeti szepsegeirol (Wild China), konyhajarol eppugy, mint gazdasagarol vagy politikai szereperol, vagy eppen Ai Weiweirol (csak azert is). Lehetett belole tanulni.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17726920
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T15:34:23+02:00
2012-09-05T15:34:23+02:00
porquenotecallas
http://blog.hu/user/523749
Zb74: nagyon találó, ott a pont - több is. :)<br />
tényleg döbbenet, ahogy ez a földescsávó még mindig nem bír méltósággal csöndben maradni, ha már a hiba beismerését elvárni teljességgel hiú remény is volna.<br />
miután a tartalmi kérdésekben teljesen alulmaradt, most a kommentelők és a mandíner összefonódásának szánalmas konspirációs elméletével próbálja leginkább saját maga előtt menteni saját magát.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17724125
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T11:50:37+02:00
2012-09-05T11:50:37+02:00
Zb74
http://blog.hu/user/58500
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17720853" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17720853 );">@Földes András</a>: "sajnos emiatt a nonmandineres velemenyek maganlevelben erkeznek"<br />
<br />
Muhaha, ezt ismerjük: özönlenek az imperialistákat elítélő olvasói levelek a Pravda szerkesztőségébe... Földeském, Földeském, maga egyre nagyobb bohócot csinál magából. Ami pedig a "mandineres kommentelők" pártos lendületét illeti, épp azért érdekes az itteni kommentfolyam, mert én pl. még az életben nem találkoztam olyannal, hogy <a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717274" class="reply_nick_46253" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717274 );">@is</a>: és <a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17718176" class="reply_nick_70412" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17718176 );">@bbjnick</a>: bármilyen témában is egy oldalra került volna, de a maga pökhendiséggel vegyülő hozzá nem értése, alacsony IQ-val párosuló elbizakodottsága, szánalmasan dogmatikus provincializmusa és méltósággal veszíteni nem tudása csodát tett :)
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17723274
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T10:24:36+02:00
2012-09-05T10:24:36+02:00
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17722314" class="reply_nick_112593" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17722314 );">@andzsin</a>: "Akit meg zavar a Konfuciusz Intézet, annak azt javaslom üddögéljen tovább nyugodtan a Mekiben, mert én inkább üddögéel az előbbiben, ha már választani lehet."<br />
<br />
sok tökkelütött hozzászólás volt itt, de azzel te nyertél.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17722835
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T09:43:17+02:00
2012-09-05T09:43:17+02:00
arongeri
http://blog.hu/user/70453
Nem tudom. Nálam Salát nyert.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17722578
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T09:23:01+02:00
2012-09-05T09:23:01+02:00
caralho voador
http://blog.hu/user/13893
Éljen a szólás és véleményszabadság, Földeském! Törölgesd csak a kommenteket, legalább életedben először dolgozol valamit.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17722314
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T08:52:12+02:00
2012-09-05T08:52:12+02:00
andzsin
http://blog.hu/user/112593
Az a hihetetlen elvtársak és elvtársnők:), hogy SG megír, némileg pikírt stílusban, egy tök korrekt hibajegyzéket, erre jön a komcsizás és hasonlók. Azon csodálkozom, by the way, hogy zsidózó még nem volt, kíváncsi cagyok mikor téved ide legalább egy.<br />
<br />
Akit meg zavar a Konfuciusz Intézet, annak azt javaslom üddögéljen tovább nyugodtan a Mekiben, mert én inkább üddögéel az előbbiben, ha már választani lehet.<br />
<br />
Egyébként meg tök mindegy, hogy van e rajta sapka vagy nincsen, a lényeg, hogy a bélyeg rajta legyen, a többi már mindegy.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17722310
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T08:51:48+02:00
2012-09-05T08:51:48+02:00
TomT
http://blog.hu/user/215152
Hozzáértés?!? "Lejjebb csavarni az arcból"?!?<br />
Nem is értem, miféle flancos úri huncutságokat vártok ti el egy ... ööö ... izé ... kortárs újságírótól. Meg aztán kár is lenne; ez így mulatságos.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17722274
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T08:47:14+02:00
2012-09-05T08:47:14+02:00
kinsman
http://blog.hu/user/407979
Azt persze FA elfelejti megemlíteni, hogy gyakorlatilag minden képet félreértelmezett, illetve hogy nem vette a fáradtságot végignézni. Az egész "fujj Kína" - "dejó Kína" vita mellett elsiklik, hogy hanyag, nemtörődöm újságíró, aki a jogos kritikákat (amelyek a képekkel kapcsolatban mindentől függetlenül ülnek) teljesen ignorálja, helyette visszatámad. Milyen elegáns dolog is lenne azt mondani, hogy "tévedtem ezzel a képpel kapcsolatban."
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17722026
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T08:13:20+02:00
2012-09-05T08:13:20+02:00
orangeman
http://blog.hu/user/152655
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17719976" class="reply_nick_25034" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17719976 );">@a nagy levin</a>: <br />
Kedves nagy levin!<br />
<br />
Én téged ismeretlenül is nagyon nagyra tartalak, ezért sajnáltam azt, hogy igazából részben te is csak a közhelyekig jutottál el.<br />
<br />
Kína ennél sokkal bonyolultabb, mint egy kommentben meg lehet közelíteni, és a te kommented és SG blogbejegyzése közül SG járt közel az igazsághoz.<br />
<br />
És a fenti - kínaiul tudó emberek - kommentjeiből leszűrve mások szerint is.<br />
<br />
És persze lehet arról szó, hogy akik jól tudnak kínaiul, azok szeretik Kínát, de szerintem sokkal inkább arról van szó, hogy a nyugati és magyar sajtóból elképesztő sok marhaság ömlik Kínáról.<br />
<br />
Ennek szép példája volt FA cikke.<br />
Egyébkén meg kicsit <a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17721237" class="reply_nick_11688" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17721237 );">@A Hannibal Lektűr-attitűd</a>:-nak van igaza. :)
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17721829
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T07:31:33+02:00
2012-09-05T07:31:33+02:00
Chouwen
http://blog.hu/user/92244
Amikor a szerzőnek már a tibetieket és az ujgurokat is elő kell vennie, akkor már nincs sok mindenbe kapaszkodnia :)
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17721727
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T06:58:34+02:00
2012-09-05T06:58:34+02:00
Dinamuki
http://blog.hu/user/715551
A kiállítást nem láttam.<br />
Az indexen és (valószínű innét kiindulva) máshol is tényleg elharapózott a nyegle stílus, az elmésnek gondolt felületes fikázás, és ezt Földes cikkén is érezni.<br />
Régebben (90-es évek) a Magyar Naranccsal történt meg ez, eleinte friss és újszerű volt a hangjuk, aztán lassanként teljesen öncélú fikázgatás lett belőle, és ezzel magukkal csesztek ki a legjobban, mert az emberek egy idő után nem voltak rájuk kíváncsiak.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17721290
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T00:14:03+02:00
2012-09-05T00:14:03+02:00
picur3ka
http://blog.hu/user/227044
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17721237" class="reply_nick_11688" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17721237 );">@A Hannibal Lektűr-attitűd</a>: <br />
<br />
Lol. Nyalni kell Kina hatsojat, gazdasagilag, ennyi, semmi koze semmi mashoz.<br />
<br />
Aztan vannak, akik hajlandoak mindenfelet hazudgalni az ekonomiai-politikai erdekeknek megfeleloen, meg festmenyekrol is.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17721284
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T00:13:04+02:00
2012-09-05T00:13:04+02:00
Földi Bence
http://blog.hu/user/649454
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17720853" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17720853 );">@Földes András</a>: Többet kell olvasni a mandinert, és akkor rájön az ember, hogy a hülyeség mindenhonnan és mindig árad. Jah és mindenkiből.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17721282
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-05T00:11:26+02:00
2012-09-05T00:11:26+02:00
bbjnick
http://blog.hu/user/70412
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17720853" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17720853 );">@Földes András</a>: <br />
<br />
S az fel sem merül(t) a fejecskéjében, hogy egyszerűen csak hibázni teccett? Írt egy ocsmány ideologikus epehányást (gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy milyen művészeti témáról) és felfuvalkodottságában még azt is megengedte magának, hogy a tárgyismeretnek még a minimális látszatára sem ügyelt. Lesz*rta a témát és lesz*rta az olvasót. Ennél még "szépemlékű" elődei, Lukács György szabadnépes "verőlegényei" is több önbecsüléssel bírtak.<br />
<br />
Most meg rinyál! Szép, nem mondom!<br />
<br />
ü<br />
bbjnick
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17721237
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T23:54:40+02:00
2012-09-04T23:54:40+02:00
A Hannibal Lektűr-attitűd
http://blog.hu/user/11688
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17720853" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17720853 );">@Földes András</a>: <a rel="nofollow" href="http://egyszavak.tumblr.com/post/30891232815/nem-kinarol-nem-tonirol-nem-olajfestmenyrol-nem">egyszavak.tumblr.com/post/30891232815/nem-kinarol-nem-tonirol-nem-olajfestmenyrol-nem</a>
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17721216
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T23:50:17+02:00
2012-09-04T23:50:17+02:00
Suraki
http://blog.hu/user/410135
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17720853" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17720853 );">@Földes András</a>: Szerintem ez náluk belülről fakad, nem kell ehhez levlista se. Félelmetes ez a szellemi süketség. :-/ <br />
Szép bizonyítvány, hogy inkább ebbe a cikkedbe kötöttek bele, semmint az Ai WeiWei kiállításról írottba...nem is értem miért. :-)
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17721184
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T23:43:58+02:00
2012-09-04T23:43:58+02:00
kabel
http://blog.hu/user/163821
szervilizmus, opportunizmus, régi beidegződések, ez van. a tény attól még tény marad: kurvára nem kell ahhoz Kína-szakértőnek lenni, hogy valaki észrevegye ha kimondva-kimondatlanul elindul a beszervezősdi.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17721107
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T23:28:32+02:00
2012-09-04T23:28:32+02:00
picur3ka
http://blog.hu/user/227044
Kedves Andras!<br />
<br />
Valoszinuleg stockholm-szindroma a dolog.<br />
<br />
Az emlitett 'muveszet kritikus' egy diktator maga, szoval meglepodesre ok nincsen.<br />
<br />
A kiallitas egy elmeny kulonben, mintha 30 evvel ezeleott, gyermekkoromban lennek itthon. Megall az esz!
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17720948
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T22:59:07+02:00
2012-09-04T22:59:07+02:00
arlequin
http://blog.hu/user/379965
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17720853" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17720853 );">@Földes András</a>: végül is röhögni jó rajtad. egész értelmesen tudsz ironizálni, de amikor saját hibákról lenne szó...<br />
<br />
félművelt vagy fijam, az a baj. de ne aggódj, elmúlik.<br />
<br />
amit pedig leosztani próbálsz, hogy ki, miatt, miért kommentel...<br />
<br />
nos az a tipikus: törzsi<br />
(pártos/politizálós/jobbos/balos/balfasz/jobbfék/libsi/szélmagyar) <br />
kannibalizmus.<br />
<br />
sok szerencsét hozzá! zabálj emberhúst! <br />
<br />
kár hogy nem fog menni...<br />
<br />
p.s.: akinek annyi esze és méltósága, valamint gerince sincsen, hogy utána nézzen egy kritizált kiállítás tényszerű adatainak és kína elszenvedett múltjának, valamint ebből 'hozzáért', ráadásul pénzt vesz fel érte! : az kérem szimplán mesüge. ne adj' isten hülye.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17720853
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T22:43:09+02:00
2012-09-04T22:43:09+02:00
Földes András
http://blog.hu/user/1259
Kedves Mandinerolvasok es irok. Csodas tapasztalat volt a mai, ironia nelkul. A blogon eddig is irtam karcos temakrol, de egyikben sem szerepelt a mandiner kritikaja. Ennek megfeleloen a kommentek is sokretuek voltak. Ez a fajta partos lendulet es egyfele beszeles egeszen uj itt, de amugy szamomra is. Hogy csinalja ezt a mandiner? Belso levelezolistan koroztet felhivast kommentelesre? Az allando kommentelok maguktol uszulnak? Nem mintha baj lenne, sot, szorakoztato a hevulet, de a mechanizmus azert erdekelne. <br />
<br />
Az a kedvenc kommentelo tipusom, aki itt harcosan kioszt, majd atmegy salat gergely irasa ala, es bejelenti, hogy mit irt ide. elkepeszto es ertekelendo is persze az osszetartas.<br />
<br />
sajnos emiatt a nonmandineres velemenyek maganlevelben erkeznek, de mondjuk igy legalabb nincs az a kellemetlen vita. tovabbi jo munkat.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17719976
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T21:01:17+02:00
2012-09-04T21:01:17+02:00
a nagy levin
http://blog.hu/user/25034
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17718799" class="reply_nick_152655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17718799 );">@orangeman</a>: <br />
En sajnos tenyleg nem vagyok Kina-szakerto. Ahhoz nem tudok eleget a temarol, vagy inkabb mondjuk ugy: felszines a tudasom, ezt keszseggel elismerem (annak ellenere, hogy a munkam resze, hogy valamennyire ismerjem Kinat, amugy pl. megfordultam mar hivatalos latogatason Zhongnanhaiban, de Pekingen kivul szamos mas varosban is). Szoval erdekel Kina, a kinai kultura eppugy, mint a gazdasag es Kina vilagpolitikai szerepe. De amit irtam, csak egy velemeny, se tobb, se kevesebb.<br />
De Salat Gergo viszont tenyleg szakerto, ezert is lenne jo arnyalt velemenyt hallani tole - ez csak reszben tortent meg.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17719942
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T20:57:22+02:00
2012-09-04T20:57:22+02:00
Suraki
http://blog.hu/user/410135
Végre ismét üzemel a képgyár!<br />
Ráadásul semmit nem kopott Földes humora. :-)<br />
Ami a konkrét posztot illeti: remélem archiválja a publicista a teljes anyagot és úgy 20-30 év múlva szépen kötetbe rendezve ki lehet majd adni a többi hasonló "kortárs" megmozdulás kontextusba-helyezése végett.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17719493
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T20:05:36+02:00
2012-09-04T20:05:36+02:00
.Pierre Bezuhov.
http://blog.hu/user/371208
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17718558" class="reply_nick_731697" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17718558 );">@gwr</a>: "Saláttal az a baj, hogy kurva sokat tud ugyan Kínáról, de érzelmileg is azonosul azzal a mocsadék rendszerrel, ami ott uralkodik, ezért relativizál, szerecsent mosdat, és segget nyal hihetetlen fordulatszámon. <br />
Persze meg kell szolgálni a kínai állam pénzét, amin a Konfuciusz (Propaganda)Intézet tengeti magát."<br />
<br />
erről van szó.<br />
<br />
arra hasonlít az eset, mikor Kerényi besértődött az alkotmányos képeit ért reakciókon. itt van pártunk és kormányunk egy igen elhivatott szolgája, kiteszi lelkét, hogy bemutassa a sarló és kalapács keleti vetületét, s erre a csúnya nempártkatonák (náluk liberálisnak hívják az ilyet) kinevetik azt. nem csoda hát, hogy berágott és idecsődítette az egész mandineres falkát ugatni :)<br />
<br />
Egyébként meg a kurvára művelt konzervatív macskajancsik a nagy erkölcsi kioktatás közepette elfelednek egy fontos részletet. mégpedig azt, hogy míg Földes a kiállításra koncentrált, addig Tróger Kálmán indexezik és liberálisozik.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17719476
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T20:03:56+02:00
2012-09-04T20:03:56+02:00
Ailaoshi
http://blog.hu/user/11178
Tévedni emberi dolog, de hogy a (megalapozott és kulturált stílusban előadott) kritikát ennyire nem bírja valaki, annak, lehet hogy nem kéne a nyilvánosság előtt dolgoznia. A sok csúsztatás között nekem a legdurvább, hogy a Tisztelt Szerző nyilvánvalóan továbbra sem nézett utána történeti tényeknek, különben nem húzna ilyen könnyed párhuzamot a kulturális forradalom utáni Kína és a Kádár-korszak Magyarországa közé. Az meg végleg a legalja, hogy az index-főoldalra kikerült mondat úgy csúsztatás ahogy van, SG nem állította, hogy kommunizmus (így, általánosan) jólétet meg szabad művészeteket teremtett (így, általánosan). Tetszett olvasni az egészet, amit írt, vagy csak átfutva megállapítani, hogy "védi a komcsikat!"? Szánalmasan gyenge riposzt.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17719200
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T19:35:12+02:00
2012-09-04T19:35:12+02:00
Gattamelata lovasszobra
http://blog.hu/user/282317
Csak hogy rögzítsük, bár nem tartozik ide szorosan: Földes András volt az is, aki a velencei építészeti biennáléról szóló videóban a 20. század egyik legnagyobb építészét, a finn Alvar Aaltó-t Álvaro Aaltó-nak nevezte (<a rel="nofollow" href="http://index.hu/video/2012/09/02/velencei_biennale_2012/">index.hu/video/2012/09/02/velencei_biennale_2012/</a> 0:58-nál).
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17719010
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T19:16:35+02:00
2012-09-04T19:16:35+02:00
powerage
http://blog.hu/user/117232
Ezt itt most sikálhatod öreg, de csak még jobban összeszarozod magad. <br />
<br />
Legközelebb tán dolgozni kéne a cikken, nem csak beleokádni a szövegszerkesztőbe...
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718981
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T19:12:44+02:00
2012-09-04T19:12:44+02:00
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17718799" class="reply_nick_152655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17718799 );">@orangeman</a>: ha ezt Salátra mondod, akkor tévedsz.<br />
<br />
De ez az egész nem elsősorban arról szól, ki mennyire ismeri Kínát.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718838
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:53:19+02:00
2012-09-04T18:53:19+02:00
kabel
http://blog.hu/user/163821
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17718708" class="reply_nick_33605" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17718708 );">@immortalis</a>: ezek kozul szivesen: <a rel="nofollow" href="http://china.southbankcentre.co.uk/artists">china.southbankcentre.co.uk/artists</a>
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718807
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:47:49+02:00
2012-09-04T18:47:49+02:00
tomtyi
http://blog.hu/user/120418
Az a baj a Kínán a liberális demokráciák értékeit számon kérő nyugatiakkal, hogy kihagyják a számításból azt az apróságot, hogy Kína már az általunk "már a régi"-nek hivatkozott klasszikus görög kor előtt óta folyamatos államisággal és az ehhez tartozó tudattal rendelkeznek, ebben a tudatban pedig az egyik legfontosabb érték a REND, egész pontosan a KÁOSZ elkerülése. Mert utóbbi mindig milliók, tízmilliók halálával járt együtt. Ebből a szempontból a kínaiaknak mindegy, hogy ki van hatalmon, ha fent tudja tartani a rendet, ezáltal biztosítva van az élelmiszer termelés, és nincs éhínség. Márpedig a maoista rendszer elhagyása óta Kína élelmiszer-termelésben önellátó lett. És nem mellékesen a világ második legnagyobb gazdasága.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718799
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:45:39+02:00
2012-09-04T18:45:39+02:00
orangeman
http://blog.hu/user/152655
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17718022" class="reply_nick_25034" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17718022 );">@a nagy levin</a>: <a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17718558" class="reply_nick_731697" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17718558 );">@gwr</a>: <a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17718572" class="reply_nick_163821" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17718572 );">@kabel</a>: <br />
<br />
Az a baj, hogy Mo.-n egy csomóan azt képzelik magokról, hogy értik Kínát attól, hogy kinyitották 2x valami nyugati újság Kína rovatát.<br />
<br />
Pedig nem.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718737
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:37:45+02:00
2012-09-04T18:37:45+02:00
Aquarius
http://blog.hu/user/25673
Ez csúnya öngól volt.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718735
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:37:38+02:00
2012-09-04T18:37:38+02:00
janper
http://blog.hu/user/17111
A helyzet az, hogy nezoponttol fuggetlenul te nem ertesz hozza, Salat pedig ert. Az, hogy te Radnoti Sandorral ertesz egyet, o pedig nem ert egyet Salattal, az semmit nem bizonyit.<br />
<br />
Tenyleg rendkivul ego, amit csinalsz, szerintem hagyd abba. :)
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718708
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:33:16+02:00
2012-09-04T18:33:16+02:00
immortalis
http://blog.hu/user/33605
Izé... a képekről is van véleményetek, vagy csak mások véleményének véleményezéséről megy a szájkarate? <br />
<br />
A kiállított képeket vajon elhelyeznétek a saját nappalitokban/galériátokban?
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718667
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:26:28+02:00
2012-09-04T18:26:28+02:00
tomtyi
http://blog.hu/user/120418
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717612" class="reply_nick_85029" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717612 );">@feamatar</a>: <br />
A vörös terror ideológiáját kidolgozó, ezt soha vissza nem vonó Lukács-óvódás Radnóti Sándorról van szó? Amennyiben igen, akkor két eset fordulhat elő:<br />
1. Szélsőbalos, bolsevik oldalról kritizálja a kiállítást, valójában a sorok közé bujtatva hiányolja a kevés és gyenge baloldali mondanivalót.<br />
2. Pápább akar lenni a pápánál, kompenzálni akarja a bolsevik mentalitását a liberális álcával, akár ideológia felmenői és oldalági rokonai: Gerő és Heller.<br />
<br />
Amennyiben Radnóti egyszer eljut addig, hogy saját magát és ideológiai nagyapját megkritizálja, akkor majd érvényesen kritizálhat bármit, bármelyik oldalon.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718638
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:23:35+02:00
2012-09-04T18:23:35+02:00
tomtyi
http://blog.hu/user/120418
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717612" class="reply_nick_85029" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717612 );">@feamatar</a>: <br />
A vörös terror ideológiáját kidolgozó, ezt soha vissza nem vonó Lukács-óvódás Radnóti Sándorról van szó? Amennyiben igen, akkor két eset fordulhat elő:<br />
1. Szélsőbalos, bolsevik oldalról kritizálja a kiállítást, valójában a sorok közé bujtatva hiányolja a kevés és gyenge baloldali mondanivalót.<br />
2. Pápább akar lenni a pápánál, kompenzálni akarja a bolsevik mentalitását a liberális álcával, akár ideológia felmenői és oldalági rokonai: Gerő és Heller.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718572
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:13:19+02:00
2012-09-04T18:13:19+02:00
kabel
http://blog.hu/user/163821
nagy levin es gwr, ott a pont!
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718558
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T18:10:54+02:00
2012-09-04T18:10:54+02:00
Már az vicces volt, hogy Salát a stílust kéri ki, miközven Trágár Tóniként a legbicskanyitogatóbb indexes stílust adja elő maga is.<br />
<br />
Másrész a műértelmezése azonnal a Kádár-korba repít: ami "modern", az szar, ami a népnek tetszik, az fontos.<br />
<br />
Saláttal az a baj, hogy kurva sokat tud ugyan Kínáról, de érzelmileg is azonosul azzal a mocsadék rendszerrel, ami ott uralkodik, ezért relativizál, szerecsent mosdat, és segget nyal hihetetlen fordulatszámon. <br />
Persze meg kell szolgálni a kínai állam pénzét, amin a Konfuciusz (Propaganda)Intézet tengeti magát.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718495
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:58:29+02:00
2012-09-04T17:58:29+02:00
kabel
http://blog.hu/user/163821
a "hiteles keresztmetszetét adja majd a legutóbbi harminc év művészeti törekvéseinek" jelentheti azt is, hogy 3db kep van 2002 utanrol a tobbi pedig korabbi es akkor tenyleg nehezen definialhato kortarsnak. <br />
<br />
A Szucs-era hajmereszto kultura-ertelmezesehez/tamogatasahoz jol illik a fent emlitett kiallitas koncepcioja es mint olyan, rendkivul visszataszito es aggodalomra okot ado. Es ez meg akkor is igy van - es talan kulonosen akkor - ha egy, a tema szakertoje altal mesterien kutatott es osszerakott anyagrol van szo. <br />
<br />
Nem lehet nem kontextusban elni: felazsiai, az elhallgatott magyar kortarsak Pekingben, azeri fiasko - kuratornak,szakertonek,muzeumnak ildomosabb olyan kortarsat hozni, ha mar Kina, hogy balhe legyen a dologbol, de nem a lehetseges athallasok miatt, hanem mert annyira bator, uj es mely (pluszpont ha a kinai kormany meg el is hatarolodik).
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718491
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:57:40+02:00
2012-09-04T17:57:40+02:00
antho
http://blog.hu/user/156440
Nagyon gyenge válasz. Egyébként meg Földes András, "ki vagy te, nem is ismerlek?"
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718383
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:43:00+02:00
2012-09-04T17:43:00+02:00
andzsin
http://blog.hu/user/112593
Ez a mondat, ez kész: "A poén az, hogy Salát Gergő a konzervatív blog állandó szerzőjeként is működik, és így a kommunizmus propagandája iránti lelkesedés csemege az arra fogékonyaknak."<br />
<br />
A szint megütve, szerintem lapozzunk...
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718347
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:38:13+02:00
2012-09-04T17:38:13+02:00
elGabor
http://blog.hu/user/72538
Vérbeli indexes reakció: öntelt, buta, alapvető tévedéseinek elismerésére is képtelen. A magyar online sajtó kultuszt csinált a nyegle igénytelenségből - és a vezető hírportáltól is csak tartalom nélküli egóra futja. <br />
<br />
Alantas.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718307
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:32:41+02:00
2012-09-04T17:32:41+02:00
jó arc a lóarc! (törölt)
http://blog.hu/user/750025
Földes a földre rántja az indexet. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718298
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:31:29+02:00
2012-09-04T17:31:29+02:00
andzsin
http://blog.hu/user/112593
Földes bácsi lövésed sincs az egészről. csak egy mondatot emelek ki: "...Kína köztudottan diktatúra...", aztaaaaa, tényleg? És szerinted ott mindent megmondanak mindenkinek mit csináljon? Baromira tévedsz. Kína sok tekintetben szabadabb, mint a Kádár-rendszerben voltak egyes intézmények. <br />
<br />
Igen Kína politikailag ecy diktatúra. Bár elég nehezen értelmezhető ez is, mert érdekes egy diktatúra az, ahol az egypártrendszerű állam perelhető, sőt az egyszerű kínai polgárok pert nyernek a diktatórikus állammal szemben és az még fizet is nekik.<br />
<br />
A többi alrendszerben (kulturális, társadalmi, jogi...stb.) találunk a diktatúrára utaló nyomokat, de nem ez határozza meg magát a rendszert, sokkal inkább az, hogy sajátságosan kínai.<br />
<br />
Bármennyire furcsa, még egy ilyen magas beosztású vezetőről is elképzelhető, hogy önállóan dönt.<br />
<br />
Csak jelzem, hogy jelenleg nem Maonak hívják a Zhongguo vezetőjét:)
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718285
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:29:28+02:00
2012-09-04T17:29:28+02:00
pelikán*
http://blog.hu/user/439300
Baszod, nagy király vagy, de a másik nicknevét így kiugatni méteres tahóság. Még akkor is, ha kommentekben már megtették korábban mások. Ha ezt egy online újságíró nem érzi, akkor ott valami nincs rendben.<br />
<br />
Amúgy meg az eredeti cikked tényleg egy határ szar, kicsit lejjebb kellett volna csavarni az arcból.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718262
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:25:09+02:00
2012-09-04T17:25:09+02:00
Persécuté Persécuteur
http://blog.hu/user/689110
Nagy égés ez a cikk Földesnek.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718216
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:17:05+02:00
2012-09-04T17:17:05+02:00
Paranoid Android2
http://blog.hu/user/47234
A vonatkozó cikkből a kinai kommunizmus támogatását kiolvasni, annyira elképesztő aránytévesztés, hogy a szerzőt csak mint érdekességet szabad tekinteni.<br />
Van amikor csak az őszintének vélelmezhető elismerése a buktának jelent kiutat. Ez az az eset volt. <br />
Ünnepélyese átnyujtom a Bartus László díjjat. A szerző vegye úgy, hogy Gréczy Zsolttól vette át a Debreczeni Józsefet ábrázoló szobrocskát. És még csak nem is a politikai nézeteik, hanem az eszük miatt.:))))))))
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718211
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:16:20+02:00
2012-09-04T17:16:20+02:00
adambum
http://blog.hu/user/118311
Hát a T. Szerző hülyének tetszik lenni.<br />
<br />
Egyrészt nem cáfol semmit, másrészt meg csak azt szajkózza, hogy a diktatúra rossz, a diktatúra rossz.<br />
<br />
Mindenki tudja, hogy rossz, de itt nem erről van szó.<br />
<br />
Arról van szó, hogy ha belevágom a fejszémet abba, hogy egy országos napilapban recenziót írok, akkor már vennem kéne a fáradtságot, hogy utána is nézzek a dolgoknak, értem? Kínát pedig a "Keleti nyitás politkájától" függetlenül nem lehet egy kézlegyintéssel elintézni.<br />
<br />
A végén amikor meg abba köt bele, hogy SG azt írta, hogy Deng Xiaopingnak akkor tényleg hálásak voltak az emberek, az már tényleg minden demagógiának a teteje.<br />
<br />
Saját szellemi színvonaláról állított ki szegénységi bizonyítványt! Olyan felszínes és primitív, hogy rosszul lettem tőle!
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718181
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:10:59+02:00
2012-09-04T17:10:59+02:00
TrueY
http://blog.hu/user/248497
Szerintem alapvető probléma van a fejekben! Mindenféle embereket "jobboldalinak" meg "konzervatívnak" állítanak be. Holott csak nemzeti-szocialista (finomabban bal-nemz (a bal-lib mintájára))! Legfeljebb nem tud róla!<br />
<br />
Ha pedig már itt vagyunk, akkor nem áll tőlük távol ez a fajta szoc-reál munkásábrázolás.<br />
<br />
Szóval először is tegyük tisztába, hogy milyen beállítottságú egy blog és akkor már könnyebben eligazodunk a katyvaszban!
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718176
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T17:10:29+02:00
2012-09-04T17:10:29+02:00
bbjnick
http://blog.hu/user/70412
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717426" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717426 );">@Földes András</a>: <br />
<br />
Én elolvastam Radnóti Sándor cikkét is.:-)<br />
<br />
"S ki volt a kurátora a bécsi kiállításnak? Ugyanaz, aki a budapestinek: Fan Di’an.<br />
<br />
Alighanem ebben is némi cinikus realizmust sejthetünk. Fan Di’an – úgy látszik – valamiféle univerzális kurátor hazájában: a 2003-as kitűnő európai vándorkiállítást is ő jegyezte, amely a budapesti Ludwigba is eljutott. S ő volt a kiállításigazgatója pekingi bemutatkozásunknak is tavaly. (Erről ld. P. Szűcs Julianna megvilágító kritikáját - ide kattintva - a Mozgó Világban, valamint Dékei Kriszta lapunkban közölt írását) Nem tudok mást elképzelni, mint azt, hogy ez az apologetikus, provinciális kiállítás a mi kiállításunk igényeihez és színvonalához volt mérve. A mai kínai képzőművészet ugyanis érdekes és világszínvonalú." --- írja a neves esztéta.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.revizoronline.com/hu/cikk/4121/hagyomany-es-megujulas-kinai-muveszet-az-ezredfordulon-a-kinai-nemzeti-muveszeti-muzeum-valogatasaban-szepmuveszeti-muzeum/">www.revizoronline.com/hu/cikk/4121/hagyomany-es-megujulas-kinai-muveszet-az-ezredfordulon-a-kinai-nemzeti-muveszeti-muzeum-valogatasaban-szepmuveszeti-muzeum/</a><br />
<br />
És ezek --- úgy értem, maguk:-) --- (a radnótik és slapajaik, a földesek és társaik) fikázzák a kínai kommunista kultúrpolitikát (vagy épp az orbánista magyar nemkultúrpolitkát): számukra --- úgy értem, maguk számára:-) --- ugyanúgy az ideológiai harc és a hatalommegszerzés és megtartás eszköze az esztétika, mint a kínai kommancsok számára. Ugyanolyan (vagy még olyanabb) doktriner és erkölcstelen bagázs, mint azok (mármint a kínai kommancsok).<br />
<br />
ü<br />
bbjnick
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718109
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:59:35+02:00
2012-09-04T16:59:35+02:00
ikaljan
http://blog.hu/user/25338
Hát, én nem értek a kínai festészethez, viszont még e válasz után is nagyon úgy tűnik, hogy a mandineren megjelent kritika nagyon is helyénvaló volt. <br />
Jelen válaszban egyetlen, a képekre és művészekre vonatkozó állítást sem sikerült cáfolni, vagy új szempontokat felhozni. <br />
Ez így ciki. Lehet, hogy tök posztmodern dolog a tényektől és a társadalmi háttértől elvonatkoztató műkritika, de szembeállítva egy Trágár Tóni pajtás merőben ósdi és földhözragadt strukturalista információhalmazával mégiscsak a szánalmas hőbörgés képét nyújtja.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718090
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:56:50+02:00
2012-09-04T16:56:50+02:00
arlequin
http://blog.hu/user/379965
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17718045" class="reply_nick_13893" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17718045 );">@caralho voador</a>: a szily laci most böffentett még egyet a címlapra...
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17718022
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:47:50+02:00
2012-09-04T16:47:50+02:00
a nagy levin
http://blog.hu/user/25034
Szintezis. Ez hianyzik. A kozeletbol is. Meg a parbeszedbol is. De ugy tunik, meg a kiallitasertelmezesbol is. <br />
<br />
Szerintem mindket szerzonek igaza volt nehany dologban - a kettobol mar osszeall egy kep a kiallitas hattererol es a mai Kina osszetett valosagarol, valamint talan a magyar kormany hozzaallasarol is. <br />
<br />
Foldes kisse tullott a celon es (persze nem elitelheto modon) nyersen, tulzoan es ironikusan fogalmazott, ugyanakkor atsiklott nehany fontos reszleten, a kontextus melyebb ismeretenek es talan (az egyebkent egy kritikustol elvarhato) erofeszitesek hianya miatt. De ezt nehezere esik elismerni es nem veletlenul siklik el viszonvalaszaban a konkret muvek kapcsan SG altal megfogalmazott korabbi tevedesei folott. <br />
<br />
SG viszont kicsit nagyvonaluan ertekeli a jelenlegi kinai valosagot es abban a vezetes szerepet, hozzallasat es viszonyat a tiltott, turt es tamogatott muveszekhez, egyaltalan a (muveszi)szabadsaghoz - ez talan ertheto, hiszen meg szeretne vedeni azt a kialitast, aminek a letrehozasaban maga is kozremukodott szakertokent. <br />
<br />
Pedig eppen az az erdekes itt (ez lehetne akar vegszo is), hogy eppen mi magyarok erthetnenk meg ezt a valosagot a feluletesnel sokkal jobban es melyebben, egyben onreflexionak sem rossz a kiserlet. Hiszen nalunk is hasonlo folyamatok jatszodtak le (a terbeli es idobeli koordinatak es a nagysagrend persze nagyon mas volt): volt egy kemenyvonalas diktatura, azt felvaltott egy puhabb, az elozo korszakot kritikusan (sot bunbakkent) kezelo rendszer. Ez persze attol meg elnyomo es igazsagtalan rendszer maradt (es hat Kinaban 89-ben mondjuk bele is lovettek a tomegbe es azota is rendszeresek az "eltunesek", a bebortonzesek es a kinzasok - ehhez eleg egy blogbejegyzes, egy vers vegy egy kritikus hangvetelu alkotas). Ehhez jon meg hozza az az elkepeszto kettosseg, ami a mai Kinat jellemzi: az elit szamara abszolut kinyilt a vilag es egyszerre a globalizacio es egy elnyomo rezsim haszonelvezoi, mikozben egyre paranoidabb hatalmi harcok dulnak a hatterben. Ekozben a tarsadalmi feszultsegeket sem tudjak konnyen levezetni (sztrajkok, tuntetesek, Tibet), mukodik a kokemeny cenzura, Kina tobbet kolt a belso stabilitas - akar eroszakos es kimeletlen - fenntartasara (lasd meg "harmonikus tarsadalom") es a kritikus hangok elnyomasara, mint a hadseregre. Oriasi a szegenyseg es a gazdagsag, a tudas es az agymosas, a nyitottsag es a beszukult csolatas. Dul a korrupcio,de szamunkra szinte felfoghatatlan meretekben. Oriasi kreativ energiak vannak, de az egesz egy fedo alatt fortyog, amin a kommunista part ul (amiben persze egyre kevesebb az igazi "kommunista"). A rendszer lenyege a huzd meg, ereszd meg viszonyulas a muveszekhez es temaikhoz (ahogy an Ai Weiwei is egy ideig "turt" volt, mielott nem lett "tiltott" (hogy Kadar-kori analogiat haszanljak), a koponyaja meg repedt, de ugyanez a sztori a pekingi Zone 798 hattereben is, csak forditva). <br />
<br />
A kiallitason nyilvan itt elsosorban azok a muvek szerepelnek, amelyek a nyitas politikaja elotti rendszerrel szemben hatarozzak meg magukat, azzal szemben kritikusak, nem pedig Hu Jintao es Wen jiabao Kinajaval szemben (akik maguk is egy olyan rezsim iranyitoi, amelyik messze nem "monolitikus" a hatalmi eroviszonyokat tekintve). <br />
<br />
Egybkent lehet, hogy SG-nek igaza van, amikor a kontextus ismeretenek a hianyarol beszel: de ha azt roja fel Foldesnek, hogy ezt az osszetett kontextust nem erti, hogyan varjuk el az "atlag" latogatotol, hogy ezt az ertelmezesi keretet hasznalja? Ehhez a kiallitas nem ad kapaszkodokat, eleg informaciot, segitseget (SG ugye Kina-szakerto, aki sajat maga is kozremukodott a kiallitas osszehozasaban). Azt pedig muszaj elismerni, hogy ugy tunik: a kiallitast nem ugy allitottak ossze, hogy azok valoban a mai valosagra reflektaljanak egy valoban kortars eszkoztarral - tenyleg inkabb "torteneti" jellegu a tarlat, mind eszkozeiben, mind megkozeliteseben. <br />
<br />
Magyarorszag (vagy barmelyik demokratikus orszag) vezeto kiallitohelye pedig nem jol teszi, ha benyal a kinai rezsimnek es befogad egy ilyen propagandaizu tarlatot - vagy ha igen, akkor igenis meg kell hozza adni azt az ertelmezesi keretet, amiben vilagossa valik, mit is latunk es kitol.<br />
<br />
Vagyis az allas nalam dontetlen (hiaba all jobban labdatartasban, szogletek es kapura rugasok szamaban SG), de idegenben lott tobb gollal Foldes Andras jut tovabb.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717998
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:45:14+02:00
2012-09-04T16:45:14+02:00
Diocles
http://blog.hu/user/64001
félelmetes, ahogy a szerző - miután Salát Gergő (aki Mo-n vitathatlanul szaktekintély a kínai témákban) porrá alázta - amolyan óvis módon próbál ahhoz ragaszkodni, hogy övé legyen az uccsó szó, az index meg persze címlapot ad hozzá... <br />
<br />
"A kínai kommunizmus szabad és kreatív világot teremtett. Mi ezzel vitatkozunk."<br />
<br />
Ja, és aki szerint ma a vadkapitalista-neoliberális Kínában (és úgy lassan már két évtizede) kommunizmus van, az járja újra az általánost...
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717936
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:36:37+02:00
2012-09-04T16:36:37+02:00
komolytalan samu
http://blog.hu/user/611866
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717607" class="reply_nick_611866" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717607 );">@komolytalan samu</a>: Amúgy megtehetted volna, hogy :<br />
<br />
- elegánsan terelsz, az Index címlap olvasottságára, a címlap követelményeire, olvasóközönségének igényeire hivatkozva. Utalva, célozva stb. <br />
<br />
E helyett, az érveléstechnikád:<br />
- a másik szerző nicknevének karakterét becitálva diszkreditálod. - alja -<br />
- egy másik, a tieddel párhuzamos, de tartalmilag, stílusában pedig végképp nem egyező kritikával hitelesíted a sajátodat. - legalja -<br />
- a másik szerző politikai világnézetét állítod szembe gúnyosan az általad leszűrt, torzított olvasattal. - a kínai bánya mélye -<br />
<br />
És ahogy a kommenttárs is kiszúrta, vagy akkora ökör, hogy a kiállítás promóanyagának honlapról elérhető (sőt , általad is belinkelt ) kiemelt mondatát se olvasod el ( vagy reméled, hogy más nem?), de tovább vered magad a felületességedre.<br />
<br />
Szerinted ez így mennyit ártott a hitelességednek?
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717844
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:27:05+02:00
2012-09-04T16:27:05+02:00
sztd
http://blog.hu/user/136927
Ez a válasz, bár szükséges, talán kicsit elhamarkodott az cikkírót ért kritikához képest.<br />
<br />
Azt kell mondanom, hogy ez a színvonal a korábbiak fényében már övön aluli.<br />
<br />
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717516" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717516 );">@Földes András</a>: Radnóti Sándor cikke is tartalmaz tévedéseket, erőltetettnek tűnik a számomra a következtetése, de legalább látható benne az igyekezet. <br />
<br />
Mivel Salát Gergely nem magát a kiállítást elemezte, hanem a kritikát, ezért a válasz egy komolyanvehető indoklás, egy színvonalasabb kritika (akár azonos következtetéssel), egy hiteles és megalapozott önvédelem lehetne, de ez...<br />
<br />
Én adott esetben szívesen kivárom az egy hetet, amíg a tisztelt szerző összedob egy méltó választ, és szívesen elfelejtem azt, hogy első indulatból ezt szánta annak - nem mintha számítana, hogy mit gondolok.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717827
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:24:32+02:00
2012-09-04T16:24:32+02:00
jan
http://blog.hu/user/3189
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717426" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717426 );">@Földes András</a>: Radnóti írása egy értő és negatív kritika volt, a tiéd egy tudatlan és negatív kritika.<br />
<br />
Nem az volt a baj a kritikáddal, hogy negatív, hanem az, hogy nincs mögötte minimális tudás sem. Ettől még a végkövetkeztetése véletlenül persze lehet helyes, de a kritika maga ettől még értéktelen marad.<br />
<br />
És itt jön be az alázat hiánya: egy jó kritika írásához előismeretek, felkészülés kell. Nem elég az, hogy van egy viszonylag jó íráskészségem, és hogy voltam már modern művészeti kiállításon, és tudom, hogy mi az, hogy szocreál, meg intermediális, meg installáció.<br />
<br />
(Elnézést a nyers fogalmazásért.)
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717804
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:21:30+02:00
2012-09-04T16:21:30+02:00
nu pagagyí
http://blog.hu/user/538988
A kínaiak pontosan tudják, hogy az adott országban mire van fogadókészség. Itt erre, Bécsben másra. A képek passzolnak a munkaalapú társadalom magyar ideájához. A kohó tüzétől izzadt bőrű munkás az üres bögrével, a párttitkár termést óvó tekintete nálunk még csak ígéret. De Orbán is gyakorolja már a kalászsímogatást, a nép közmunkán pallérozódik. Nem szívesen lennék a spekulánsok bőrében úgy 5-10 év múlva.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717766
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:17:27+02:00
2012-09-04T16:17:27+02:00
meliah rage
http://blog.hu/user/437183
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717644" class="reply_nick_85029" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717644 );">@feamatar</a>: Nem tudom, hogy nektek miért kellett rendszert váltani. Én nem váltottam rendszert nem vagyok politikus.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717733
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:14:11+02:00
2012-09-04T16:14:11+02:00
Gorgiasz
http://blog.hu/user/571562
A védekezés nagyrészt arra épít, hogy ez nem is kortárs kínai, pedig van olyan is. Szerintem egy kiállítás célját nem a leírt cím szavainak elemzésével, hanem a kiállított alkotások alapján kéne meghatározni. Lehet, hogy ez a kiállítás nem "kortárs" a szó földesi értelmében, és ez ellentmond a leírt címének, de ettől még lehet érdekes, és semmiképp nem nevetséges.<br />
Ugyan nem láttam a kiállítást, de készséggel elhiszem, hogy a művek nagyrészt silány és európai szemmel nevetségesek. Azonban az is nyilvánvaló, hogy az Index kritika és az itteni védekezés nagyon dogmatikus és gyenge, ezzel szemben Salát ért is a dologhoz.<br />
<br />
+ Teng Hsziao-ping és Kádár közt lényeges különbség, hogy Kínában nem volt 56, és nem volt megtorlás. Talán inkább Nagy Imre 56 előtti szerepe hasonlítható Teng Hsziao-pinghez.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717730
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:13:59+02:00
2012-09-04T16:13:59+02:00
Dr. Schwanzkopf Rudolf
http://blog.hu/user/168849
Mé, még, vitákat hegymászásról, kínai képzőművészetről, éjjen éjjen.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717707
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:11:28+02:00
2012-09-04T16:11:28+02:00
purga
http://blog.hu/user/16005
Ez csak szánalmas maszatolás. Még a kormány is hitelesebben mosdatja magát, ha tévedett és azt überelni azért nem semmi:D
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717686
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:08:36+02:00
2012-09-04T16:08:36+02:00
Andal
http://blog.hu/user/3261
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717612" class="reply_nick_85029" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717612 );">@feamatar</a>: Igen, olvastam. Mi köze van a Radnóti-kritikának a Földes-kontármunkához? Az utóbbira reagáltam.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717670
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:06:52+02:00
2012-09-04T16:06:52+02:00
teknoc erno
http://blog.hu/user/741696
Micsoda "színvonalas" vita egy olyan országban a kortárs képzőművészetről, ahol egy képzőművész vagy külföldre menekül, vagy felköti magát... de még ha lenne színvonala, de körülbelül azon a színvonalon kezelik ezt a témát, ahogyan a napi politikai mocsokról szoktak fröcsögni. Hányinger, a Mandiner is és ez is...
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717644
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:03:32+02:00
2012-09-04T16:03:32+02:00
tamareaf
http://blog.hu/user/85029
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717534" class="reply_nick_437183" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717534 );">@meliah rage</a>: akkor mi a francnak kellett nekünk rendszert váltani?
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717635
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:02:48+02:00
2012-09-04T16:02:48+02:00
hajdú
http://blog.hu/user/89650
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717426" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717426 );">@Földes András</a>: <br />
Attól mert más is hasonló következtetésre jutott (egy sokkal színvonalasabb cikkben), és még igaza is lehet, attól még a te kritikád rossz. Mert egyáltalán nem értetted meg a képeket, prekoncepciózusan tárgyi tévedésekbe estél, ahogy rá is világít a mandineres poszt. Urfangnak igaza van, pont a lényeggel nem is szálltál vitába.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717627
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:01:56+02:00
2012-09-04T16:01:56+02:00
porquenotecallas
http://blog.hu/user/523749
Földes nyilvánvalóan a büdös életben nem fogja beismerni, hogy - szokásához híven - nagyképű, lekezelő és slendrián volt. Salát meglehetősen alapos és összeszedett írásán is tud - inkább vélt, mint valós - fogásokat találni, ahogy a kommentelők is írják, továbbra is fellengzősen, általánosságokban beszélve.<br />
És persze egy "zseniális" húzással rögtön le is üti a magas labdát a mai Kína és a Kádár-rendszer közötti olcsó párhuzammal és a szerző-szakértő - ismét inkább vélt, mint valós - elköteleződésével a mai kommunista Kína iránt, ellentétbe állítva azt a konzervatív gondolkodásával. Tényleg nagyon olcsó az egész - pont mint az eredeti kritikai írás és az abban lévő "poénok". <br />
És az sem meglepő, hogy még a hibáit objektíven kiszúró kommentek után is képes kötni az ebet a karóhoz, hogy márpedig, deaztán...<br />
Mindez persze csak a sokadik újabb bizonyítéka, hogy Földes egy nagyképű, önmagát másoknál és a saját valós helyénél sokkal magasabb polcra helyező, valójában felkészületlen, valódi tartalommal nem rendelkező firkász - tökéletes Index-mintapéldány.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717616
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:00:54+02:00
2012-09-04T16:00:54+02:00
Holger Hartland
http://blog.hu/user/545020
Ebből csak úgy lehetett volna jól kijönni, hogy "bocs, ezt benéztem, legközelebb majd jobban figyelek", de még a mély hallgatás is jobb lett volna, mint ez a vagdalkozás. Pont Salát konkrét érveire nem sikerült válaszolni, no meg a posztja utolsó négy bekezdésére. A kínaikálmánozás pedig végképp ízléstelen.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717612
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T16:00:31+02:00
2012-09-04T16:00:31+02:00
tamareaf
http://blog.hu/user/85029
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717599" class="reply_nick_3261" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717599 );">@Andal</a>: olvasta Ön a Radnóti-féle kritikát?<br />
Nekem nem úgy tűnik.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717607
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T15:59:51+02:00
2012-09-04T15:59:51+02:00
komolytalan samu
http://blog.hu/user/611866
Hogy világos legyen: egy érdeklődő számára is egyértelmű Salát cikkének tényszerűsége, a tied igénytelen pökhendiségével szemben( ami így a a szánalmas és a nevetséges határmezsgyéjén egyensúlyoz.) <br />
<br />
Kiderült még a pengeváltásból, hogy a kortárs (avagy retrospektíven kortárs) kínai művészetet te sajnálatosan primitív (és a témában roppant hiányosan tájékozott)politikai és művészettörténeti szűrőn keresztül vagy képes látni. Nem. Salát cikkéből nem a kommunizmus mentegetése, csak a művek értelmezési keretének pontosítása volt kiolvasható.<br />
<br />
Ezért aztán különösen csiklandós, hogy a kortárs művészetek rajongója, azaz te, éppen a művek történelmi kontextualitását, ill. annak jelentőségét szarja le. <br />
<br />
Csak szólok: az a közönség, akit ez és a kortárs művészet általában érdekel, ezt jellemzően képes lesz megítélni.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717599
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T15:58:43+02:00
2012-09-04T15:58:43+02:00
Andal
http://blog.hu/user/3261
Sikerült még nagyobb hülyét csinálnod magadból. <br />
<br />
Beidézed a Szépművészeti honlapját, de hogy mi van odaírva, az már nem számít: "hiteles keresztmetszetét adja majd a legutóbbi harminc év művészeti törekvéseinek".<br />
<br />
Nem reagálsz a nyilvánvaló ténybeli tévedéseidre, ehelyett nyafogsz ezzel a "minel tobb nevet sorolok fel, annal inkabb igazam van' iskola hivei:" gázos dumával.<br />
<br />
Azt se tudod miről írsz, azt se tudod kiről írsz, poénkodni próbálsz ahelyett hogy elnézést kérnél.
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717584
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T15:56:32+02:00
2012-09-04T15:56:32+02:00
Sadwick
http://blog.hu/user/706561
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717529" class="reply_nick_46253" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717529 );">@is</a>: Hát igen, nem kötelező tudni mi az a "Xiaogang, 1978. november 24.", de ha már kritikát kellene írnom róla, lehet hogy utánanéznék... :)
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717547
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T15:52:17+02:00
2012-09-04T15:52:17+02:00
déjá vu39
http://blog.hu/user/718367
Nekem tetszenek az illusztrációk. Ha ilyenek a kiállítás képei, akkor tök jó - emlékeztetnek gyerekkorom képeire....
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717534
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T15:51:05+02:00
2012-09-04T15:51:05+02:00
meliah rage
http://blog.hu/user/437183
Nem értek a művészetekhez, ezért nem minősítem a kiállítást. A blogírónak igaza van legyünk szigorúak Kínával mert diktatúra. De ez vonatkozzon minden diktatúrára. Egy példa: USA képzőművészete a 60-as években kiállítás. Akkor minden kép alá oda kéne írni kis magyarázó szöveget, hogy pl. Ne felejtsük el hogy a hurráoptimista hangulatot sugárzó képek a náci Kennedy diktatúra alatt érvényben lévő néger- és indián törvényeket hivatottak elfedni. Amikor állampolgárok százezreit vegzálták, nyomorították meg vag ölték meg az amerikai hatóságok a származásuk miatt. Erre is vonatkozzon?
https://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb/full_commentlist/1#c17717529
Válasz erre: Kína poénja a Mandineren hullámzik tovább
2012-09-04T15:50:45+02:00
2012-09-04T15:50:45+02:00
is
http://blog.hu/user/46253
<a href="http://kepgyar.blog.hu/2012/09/04/a_szepmuveszeti_poenja_a_mandineren_burjanzik_tovabb?fullcommentlist=1#c17717426" class="reply_nick_1259" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17717426 );">@Földes András</a>: Megszólítva érzem magam, és nem is titkolom: az adatok alapján való érvelés mindig biztos lábakon fog állni, szemben az ilyen félmondatokkal: "...mert ha arató munkásokkal...", hiszen erről a képről is konkrétan meg lett mondva, hogy kényszermunkatábori internált (vö: Recsk, "Recski nyaram" c. kép) volt azon a képen, aki speciel aratott. Aki még azután is, hogy ezt konkrétan elmondták neki, még akkor is ilyen félmondatokkal jön, azt már nagyon nehéz komolyan venni. További kellemes kulturkritikusi pályafutást.