Képgyár

"Ilyet én is tudok csinálni."
"Ezt nevezik művészetnek?"
"Régen bezzeg tudtak festeni."
"Na, ezt én is kiraknám otthon."
"Afrikában közben éheznek."
Fotó, képzőművészet, építészet, látható és láthatatlan dolgok.

Friss topikok

IndaFotó képek

Linkblog

Titkos üzenetet kódoltak két metróállomásba

2009.05.21. 15:32 Földes András

Lenéztem az óriási pillérek közt derengő mélységbe, arcomat megcsapta a föld gyomrának hidege, és tudtam: metrót fúrni lélekemelő és mágikus tevékenység. Olyasmi, mint felépíteni Stonehenge-et vagy megrajzolni a Nasca-vonalakat. Monumentális, a létezés peremét érintő beruházások ezek, amelyeknél természetes, hogy nem firtatja az ember, van-e értelme az egésznek, vagy hatalmas pénzkidobásról van szó, és tényleg a villamoshálózatot kellett volna fejleszteni inkább.

IMG 0867

Kattintson a leleplező fotódokumentációhóz!

A budapesti metróépítők előtt nyilván az a vízió lebegett, amikor a távoli jövő emberei rábukkannak az óriási, betonnal bélelt üregekre és csövekre. Tekintetüket végighordozzák a kuszán elrendezett, gigantikus betonpilléreken. Összenéznek, és szavak nélkül is ugyanazt gondolják: ezekben a furcsa építményekben fogalmazta meg holisztikus világelveit az ősi, azóta eltűnt civilizáció. 

Mindehhez egyébként még csak fajunk teljes elhülyülése sem kell, a 4-es metró két állomása ugyanis mintha direkt a jövő régészeinek megzavarására készült volna. A Fővám téri és a Gellért téri megállót a többitől eltérő módon felülről ásták, és szokatlan építészeti megoldással gigantikus méretű távtartó gerendák szövetével hálózták be. 

A fedőtörténet szerint a struktúra a bevilágítást szolgálja, hogy így természetes fény világítsa meg a peronok szintjét is. A szeszélyesen elhelyezett távtartók pedig izgalmas viziális hatásukkal fejtsenek ki jótékony hatást a metrózókra. 

A sztori hihető lett volna, ha a megállót már nyüzsgő utazóközönség, 100 forintos elemet árulók, ellenőrök és bliccelők társaságában, már felszerelt burkolatokkal és dizájnelemekkel tekintem meg. Amikor azonban alászálltam a csupasz betonelemek közé, egyáltalán nem a tömegközlekedés jutott eszembe. 

Z, N, X és H a Duna medre alatt

Lassan ereszkedtünk a kráter mélyébe. A felszín egyre távolabb került tőlünk, az általam ismert világra már csak egy fényfolt emlékeztetett valahol a magasban. A figyelmemet aprólékosan kidolgozott rendszer volt hivatva elterelni. A lift gombját például egy bottal kellett kipeckelni, hogy működjön, mintha egy átlagos kelet-európai építkezésen járnék.

Kísérőm azzal is megpróbálta elvonni a figyelmem, hogy érdekes adatokat mantrázott mély, bódító hangfekvésben. 

„A Fővám téri megálló a vonal legmélyebbje, a peron legalsó pontja 34 méteren van. 6-8 méterrel a Duna szintje alatt. Az állomásokat felülről alakították ki, szintről szinte. Kiépítették a gerendarendszert, és amikor az teljesen elkészült, tovább ástak.” – magyarázta. Majd látva, hogy nyakamat kitekerve inkább felfelé tekintek, a betongerendák szövetébe, szaporán folytatta, „A tervezők a csontszövetek struktúráját ültették át az építészeti gyakorlatba” – mutatott fel, de én akkor már a hatalmas A betűt figyeltem. Aztán kiszúrtam a Z-t, N-et, X-et és H-t.

IMG 0875

A cég megbízottja szelíden a lépcső felé tolt, hogy a fúrópajzzsal terelje el a figyelmemet. De hiába mutatta a monstrumot, amit Budapesten azután állíthattak munkába, hogy már nem kellett homokféregként szerepelnie a Dűne forgatásán. Addigra nyilvánvaló volt, hogy korszakokon átívelő üzenetet rejtettek el a Duna két partján Budapest irányítói. Vagy még inkább, akik Budapest irányítóit irányítják. 

Megtekintettem a Gellért téri objektumot is, ahol további betűket gyűjtöttem be, mint például a K-t, az Y-t és az E-t. Éreztem, hogy kozmikus folyamatok epicentrumában állok. Elővettem a golyóstollam, és felírtam a falra: Itt jártam 2009. májusában. F.A.

Alább pedig nézzenek meg egy filmet az egyik metróalagútban tartott koncertről. Kattintsanak az egerükkel a háromszögre!

77 komment

Címkék: budapest metró építészet

A bejegyzés trackback címe:

https://kepgyar.blog.hu/api/trackback/id/tr81135613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.05.21. 19:43:29

Bp-től 120km-re ez nem tűnik túl érdekes hírnek...

xxxxz 2009.05.21. 19:46:05

Gratulálok az írónak. Az át se futott a csöppnyi agyán, hogy mind "szögletes" alakzatok, ugyanis elég nehéz lenne betongerendákból mondjuk egy Q, R, vagy B betű?

Kár ezzel foglalkozni: "Köszönjük Emese!"

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.21. 19:46:58

Hát ezt most tényleg sajnálom, hogy kihagytam... :(

belaaaa 2009.05.21. 19:47:28

Szinte mindegyik állomást "ásták" nem csak azt a kettőt. Bár egy-egy, tény hogy az állomások egy-egy részét bányászták, no de mindegy....

2009.05.21. 19:48:22

ezeken a képeken körülbelül 47 X-et tudok mondani.

is 2009.05.21. 19:51:31

höhö. hö. hö-hö. Butthead, ez kurva fasza. te milyen egy állat csávó vagy, höhö.

beavIS

hfnuser · http://www.offdesign.uw.hu 2009.05.21. 19:53:39

a cikk végére vártam a csattanót, hogy a betűkből milyen értelmes szavakat lehet kirakni, de ez elmaradt. akkor most mi is a "titkos üzenet"?! :D:D

Netuddki. 2009.05.21. 19:54:25

Igggeeeeen! A 12-es képen a beszigszalagozott fadarabbal kitámasztott LE gomb az igazán ütős. XXI. század, Budapest.

Netuddki. 2009.05.21. 19:56:17

@hfnuser: Semmi. Betűleves.

freud 2009.05.21. 19:58:12

Teljesen nyilvánvaló minden értelmesen gondolkodó ember számára. Azt írták ki bionyelven (ezt használják a hipertérben), hogy PINA.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.05.21. 19:58:21

Ez csak fantázia! Náluk igazi betűkből értelmes szavak vannak a metróállomás területén:
http://8ker.blog.hu/2009/05/17/koncert_a_ter_alatt

hfnuser · http://www.offdesign.uw.hu 2009.05.21. 19:59:34

@kovi1970:

Már el is képzeltem, hogy kb. 2150-ben majd az X-Akták futurisztikus sorozatában jönnek Scallyék és megfejtik a "rejtélyt": AZ IGAZSÁG ODALENT VAN! :D:D

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2009.05.21. 20:01:02

a trükk az, hogy aztán majd elönti a víz, mert elkúrják, és lesz ötszázmilliárdos betontésztás-betűslevesünk.

hant 2009.05.21. 20:01:04

Azt elhiszem, hogy nagy hatást tett egy ilyen megalitikus építészeti remekmű a cikk írójára de azért nem kicsit viszi túlzásba az ajnározást. Szép meg f@sz@ de azért nem kell hanyatt esni tőle. Sokkal nagyobb és bonyolultabb struktúrákat fognak az ük-ük-ük-unokáink felderíteni de a jelenlegi grafomán, foto- audio- és videomán világunk elegendő információval fog szolgálni ezekről.

[Sven] 2009.05.21. 20:03:42

Hát ez elég trágya poén volt.
Máskor ne beszívva menjen fotózni a posztoló.

SzaSza0909 2009.05.21. 20:23:12

Előre látom, hogy a jövő unatkozó tizenéveseknek mekkora poén lesz brahiból átszaladgálni (opcionálisan odataggelni) ezeken a betongerendákon.

sergei 2009.05.21. 20:24:09

Szerintem meg lehet hogy nem kéne beleszólni az építészek dolgába. OK, sokszor gányolnak hazánkban (NEM az építészek, hanem a kivitelezők), de talán egy ekkora beruházásnál nem Jóska találta ki, hogy hogy álljanak a gerendák, hanem valaki, aki sok évet dolgozott azért a tudásért, amivel meg tudja mondani, hogy jó.

A metró feleslegessége más téma, de a poszt deklaráltan nem erről szól.

Dogfaceboy 2009.05.21. 20:24:33

Namennyetekaoicsábamostmá'! :)
Ez még szarabb volt, mint az alkoholizmusról szóló mélyrepülés.

Ki adja nekem vissza ezt az ellopott 15 percet?

Ohmygod 2009.05.21. 20:29:38

Amit kitermelnek földet, az hova kerül?
Mert kellene egy billenccsel.

Bulcsu.HUN 2009.05.21. 20:33:45

'zt nem vágom teljesen a számokkal, hogy lehet vmi 34 méter mélyen, 6-8 méterrel a Duna szintje alatt. vagy a Duna medre alatt? de akkor 26-28 m mély a Duna? nem sok az? vagy mi? hö. van aki érti?

max_headroom 2009.05.21. 20:35:31

"... a peron legalsó pontja 34 méteren van. Hat-nyolc méterrel a Duna szintje alatt."

Na, ez vicces lenne, ha tényleg.

epres négercsók 2009.05.21. 20:35:39

Aha, még el is nézzük. Na de hogy ez a poszt index-címlap? Hát no comment...

t.bal 2009.05.21. 20:35:44

ostoba és sekélyes az egész cikket ilyen gyengécske poénra építeni.
ennél azért többet érdemelnek ezek az állomások - a többivel összehasonlítva főleg.

kacsa! 2009.05.21. 20:36:59

Mi a faszom kerül ebben több mint ÖTSZÁZmilliárdba???? Én a K.A. betűket látom minden képen...

accaka 2009.05.21. 20:40:05

ez a vadbarom földes meddig osztja még az "észt" , kibaszott unalmas és pökhendi irásasi vannak , szánalmas hólyag....

feka

Bulcsu.HUN 2009.05.21. 20:41:03

@kacsa!: csak az adózók lehúzása miatt kerül ennyibe. mint az autópályák. egyébként a töredéke valszeg. meg hogy miért külföldi építi, azt sem tudom. 100 éve még tudtunk metrót építeni, gondolom elfeljtettük azóta, hogy kell...

Laci A Lakli 2009.05.21. 20:43:46

Amúgy ez annyira gagyi dolog. Betűk vannak vastag betonoszlopokból. Így el lehet vinni pluszban pár milliárdot, azzal az indokkal, hogy így fény szűrődik be. Nevetséges. Avagy hogyan lopjunk a kivitelezőkön keresztül tipikus példája.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.21. 20:44:53

Az a baj, hogy azért kerül ez a metró féltrilliárd forintba, mert csodát akarnak belőle csinálni. Hogy különlegesek legyenek az állomások, természetes fény legyen benne stb. Hogy majd lehessen mutogatni.

Szerintem a legtöbb embernek teljesen mindegy, hogy milyen állomáson tölt 1 percet, amíg jön a metró. A 2-es vagy a 3-as metró állomásai tökéletesek lennének ide is.

Senkinek nem kell az agyoncsicsázott szar. Csak legyen olcsóbb, és járjon már...

vladx 2009.05.21. 20:46:15

@kovi1970: zöld sárga szigszallag, ez nálunk védjegye minden profi kivitelezésnek.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2009.05.21. 20:48:20

sergei: remélhetőleg a gerendák helyének eltervezői többet tanultak az egyetemen vagy építkezéseken, mint azok a szakemberek, akiket agyonig meglepett egy földalatti barlang és a tó...

GergőÁron (törölt) 2009.05.21. 20:49:52

"A Fővám téri és a Gellért téri megállót a többitől eltérően felülről ásták..."

Az összeset ássák, de véletlenül épp a gellért és a fővám téren kellett még viszonylag sokat bányászni is...

testator 2009.05.21. 20:52:21

http://www.youtube.com/watch?v=_drEFOaPaK8

...
You'll see a woman
hanging upside down
her features covered by her fallen gown...


A tervezö(k)röl, az építö(k)rööö ugass Földes András, Tee birka! Asztán esetleg a baromi asszocijájiddró pounder!!

marcell.boros (törölt) 2009.05.21. 20:54:47

Ebbe semmi betű nincs, csak olyan helyről fényképezték, hogy így látszik!!!!!! (magyarul hüjék)!!!!!

Bulcsu.HUN 2009.05.21. 20:55:27

@dobroczkiadam: ja, ez most veri trendi. jártam egy-két nyersbeton falú dizájn lakásban is. az a jó bennök, hogy nem nekem kell ott laknom...

testator 2009.05.21. 20:59:33

http://www.youtube.com/watch?v=_drEFOaPaK8

"...
You'll see a woman
hanging upside down
her features covered by her fallen gown..."

Na mi lesz, kibaszott, hova tütetted eeee, hee??!!

Sóva hijányójukkk a tervezö(k) és építö(k) megnevezését! Birka izé Földes András, a baromi képzeeegésed helett!


1 másik birkának mekk a vakolat hijányzikkk!

simoo · http://artissimoon.blogspot.com 2009.05.21. 21:02:19

@BKV figyelő: Én kérek elnézést, de szerintem igenis legyenek látványosak, érdekesek a megállók.

dolgozni kék 2009.05.21. 21:04:14

BKV figyelő mondta meg a frankót. Ezekkel az állomásokkal az a baj, hogy építészmérnökök tervezték és nem építőmérnökök. Pont, mint a sydney-i operaház, vagy akár a pekingi olimpiai csarnok.
Azért, hogy jól nézzen ki, ráköltöttünk plusz pár milliárdot.
Mint geotechnikus tervezőmérnök, nekem elhihetitek, hogy ezt egyenes gerendákkal is meg lehetett volna oldani. Csak az építész szemmel unalmas..

ennyi.

dolgozni kék 2009.05.21. 21:06:20

egyenes gerenda alatt értem, hogy a határoló falakra merőleges

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.21. 21:06:35

fél triliárd?
fél billiárd?millió milliárd billió,billiárd ,trilió,triliárd,
millió=1.000.000
milliárd=1.000.000.000
billió=1.000.000.000.000
stb

I_Isti 2009.05.21. 21:09:25

Szerintem kellett volna beleépíteni egy atomerőművet, egy Bős-nagymarosi vízlépcsőt, két olajfinomítót, egy vodkagyárat, és egy komplett acélöntödét, meg egy alumíniumkohót.
(Azért is jó, hogy ilyen mélyek az állomások, mert ha valaki -pédául - a Fővám térről szeretne átmenni a Gellért térre, és egyben kilométerhiányban szenved, akkor a lefelé+fölfelé úttal kb pont annyit tesz meg, mintha átsétálna a Szabadság hídon...)

aBlint 2009.05.21. 21:13:20

Beton betű leves? FTW

Amúgy stilisztikailag egy remekmű, de tényleg hiányoznak belőle a konkrétumok.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.21. 21:15:29

@simoo:

Ha látványt és érdekességet akarsz látni akkor járj építészeti kiállításra. Egy metróállomás legyen szép, de vigyék túlzásba. A 2-es metró felújított állomásaival pl. mi bajod?

@Gyurma73:

Teljesen jogos. Köszi, hogy javítottál. Azt is akartam írni, nem most cseszem el először. Fél billió forint.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.21. 21:17:28

@BKV figyelő:
ha még csak annyinál megállna.
de hol a vége.....

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.21. 21:18:11

Egyébként mi mindig merünk nagyot álmodni. Völgy nélkül építünk völgyhidat, sík terepre alagutat, sima metróállomások helyett meg ilyeneket.

És ki issza meg a levét? Az adófizető, akinek a pénzéből ezt megcsinálják.

mediterrano 2009.05.21. 21:21:23


A cikk írója túl sokszor nézhette meg a Da Vinci-kódot. Ez a mi kis magyar titkos kódunk, de ha már a többiek betűtésztát emlegettek, ekkor következően akkor ez lehetne "De Fincsi-kód."

op tomi 2009.05.21. 21:23:59

Minden fikázóbajnoknak gratulálok:)))))))))))
Errelelé mások nem laknak?....kár...

cartmenhun 2009.05.21. 21:25:50

Öcsém a srác mit csinálna ha látna valami télleg qva szép épületet vagy építészetileg olyat ami megelőzi a korát vagy egyáltalán mi lenne ha nem dedós ovis szinten nézné a világot és rácsodálkozna jééé vasjbeton apa nézd jujjjjj. Sajnálom ,hogy ilyen későn elolvastam áááááááááá... "Összenéznek, és szavak nélkül is ugyanazt gondolják: ezekben a furcsa építményekben fogalmazta meg holisztikus világelveit az ősi, azóta eltűnt civilizáció." Ja b@zeg télleg csak erre gondolhattak miközben építették megint csak ááááááááááá.

gothmog 2009.05.21. 21:26:31

Teljesen nyilvánvaló. A KA, és a KA-TET.
Amúgy pedig minden a Sugarat szolgálja, a Sugár pedig a Tornyot. Ha a sugár megtörik, a Torony ledől, és a multiverzum elpusztul.
Most mit nem lehet ezen érteni?

TheDude 2009.05.21. 21:30:27

Tán mégsem kellett volna beszívni mielőtt lement a gödörbe...

gothmog 2009.05.21. 21:31:28

@cartmenhun: Nem Rideg, hanem Stephen the Kign. ;)

2009.05.21. 21:37:12

Na, most már a sok nagyokos "hülye az újságíró (meg mindenki más rajtam kívül)", "színvonaltalan az Index", "érdektelen a cikk" hozzászólóból annyira elegem van, hogy olyasmi érzés kezd rajtam úrrá lenni, mint Mucsi Zoltánon az autóvezetős reklámjában:

http://www.youtube.com/watch?v=wqsrhBAqk60

És akkor még finoman fejeztem ki magam. Akinek színvonaltalan, az járjon könyvtárba és ott olvasson, vaze!

Doubledeceker 2009.05.21. 21:54:06


A gerendák helyének tervező, reméljük nem azok, akik többször is elmondátk, hogy nem fog megsülyedni a BME épületet, aztán mégis.

És eztel a profik, egy lézeres prízma rendszerrel mérték, hogy nem sülyedjen, de érdekes módon a referencia pont is sülyedt....

Elkúrtuk... :D

Kibaszottul ciki már ez az egész, csak lenne már vége.

Hol vannak a P+R parkolók

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.21. 22:07:21

és megint forma a funkció rovására...

asszem a zsaluzási munka árából évtizedekig tudtuk volna világítani a belteret.

Napirajzrajongó 2009.05.21. 22:10:26

Arra válaszoljon nekem valaki, hogy az oké, hogy természetes fény jöjjön be, de ez azt jelenti, hogy lesz egy 10x10 m-es lyuk a Fővám téren? És azt hol? A közúttól, vagy a járdától, vagy a fáktól veszi el a lyuk a helyet?

w@tch me! 2009.05.21. 22:14:07

őőő igen világos, nekem tetszik is szerintem tök érdekes.
De mi is ezekkel a gerendákkal a baj?
mert az nekem nem derült ki?(ha ez helyes nyelvtanilag :D )

csudabogar 2009.05.21. 22:29:48

SIMÁN KIVEHETŐ NÉHÁNY SZABADKŐMŰVES JELKÉP ÉS EGY DÁVID CSILLAG IS. NYILVÁN EZ VOLT A SZÁNDÉK.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.21. 22:46:35

Nem azért jut le a fény ilyen mélyre, mert csontszövetet mintáznak a gerendák, hanem annak ellenére.

Egyébként ez a pislákoló fény fel sem fog tűnni az állomás fénycsöves kivilágítása mellett, egy átlagos késő őszi napon pedig már lekapcsolt világítás mellett sem lesz valami feltűnő. Ha csak ezért tartották meg a lyukat az állomás felett, akkor gratulálok, pénzt vissza.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.21. 22:48:34

@mf_laca:

még az, de vajon 34 m mélyre hány percig tud besütni a nap egy 10x10es négyzeten keresztül?
budapesten asszem a maximális beesési szög 66 fok körül lehet...

ech 2009.05.21. 23:11:35

Várom már azt a pillanatot, amikor főpolgink elmonnya azt a mondatot, hogy "megcsináltuk!". Aztán 1-2 év múlva én is - mint kisember - utazhatok rajta.

hhh. 2009.05.22. 00:46:13

sefüle sefarka. ilyen rossz egy cikket.

Zssssss 2009.05.22. 06:33:42

Valaki nyugtasson meg, hogy nem kell Tom Hankset még egy Langdon filmben kibírni! "A metró kód", vagy ilyesmi! :-)

gigantikus kertitörpe 2009.05.22. 07:52:34

Olyan nincs, hogy Nasca-vonal. Ha a Nacsáról akartad elnevezni, akkor elírtad, ha meg a Nazca-vonalakra gondolsz, akkor...

Fitz 2009.05.22. 08:45:15

@csudabogar: Nyilván nagyon vicces vagy, vagy pedig egy barom. ;)
Egyébként meg ki nem szarja le, ha tényleg. :)

grigorij (törölt) 2009.05.22. 09:00:39

Ez az a Földes András, aki szembe szokott kerékpározni a buszokkal?
Akkor értem az írást...

Poymen 2009.05.22. 09:30:14

A többi állomást úgynevezett "milánói módszerrel" építették/építik, ami azt jelenti, hogy oldalain lefúrnak, kiöntik betonnal, majd a felszínen megöntik a zárófödémet, azon "ablakokat" hagynak, és miután ez megvan, akkor ássák ki alóla a földet.

cworm (törölt) 2009.05.22. 09:53:33

Nekem tetszett a cikk, az viszont meglepő és nem értem, hogy miért csak gyökerek kommentelnek ide (a Setét Tornyos kollégát kivéve:D). Egyszer én is szívesen megnéznék élőben egy ilyen dolgot, jó hangulata lehet. Hajrá blogíró!:)

Poymen 2009.05.22. 10:01:03

ja ha esetleg valakit érdekel, készítettem néhány képet a keleti építkezésénél: picasaweb.google.com/varga.dav/Keleti#

leonor_botev 2009.05.22. 11:16:10

ezt már elfelejtetted, András?
http://epiteszforum.hu/node/3547?q=node/3543
2006-ban ti adtátok a Média Építészeti díját a Fővám téri állomásnak. Az építészek nevét illett volna leírni: sporaarchitects. Vagy például a Corbijn-kiállításról is írhattál volna nevek említése nélkül.

Vakolatot minden falra! Le az igénytelenséggel! éljenek a hülyék! ne legyen semmi! come on let's twist again! legyetek jók! Blueberry Hill! Építőmunka! puszi! le a csecsemőkkel! éljenek a csajok! sokat szenvedett Földünk! hittel és lelkesedéssel! hajrá egyedül! Magyarország - Anglia 6:3!

l.skywalker 2009.05.22. 12:00:16

es a vegen az jott ki, h MOCSKOS BKV

Poha 2009.05.22. 12:23:13

Kicsit halflife feelingje van a kepeknek :-)

tomi888 2009.05.22. 12:26:17

@denever: Zsaluzási munkák? Ha megnézted a videót, akkor az azért lejön belőle, hogy a zsaluzás nem volt olyan bonyolult, mint amilyennek elsőre tűnhet.

hmmmovo 2009.05.22. 16:12:28

cartmenhun te nagyon hülye lehetsz, ha még ezekben a sorokban sem érzékeled az iróniát. kicsit nézz magadba!
süti beállítások módosítása