Képgyár

"Ilyet én is tudok csinálni."
"Ezt nevezik művészetnek?"
"Régen bezzeg tudtak festeni."
"Na, ezt én is kiraknám otthon."
"Afrikában közben éheznek."
Fotó, képzőművészet, építészet, látható és láthatatlan dolgok.

Friss topikok

IndaFotó képek

Linkblog

Gagyi művészettel sokkol a Kétfarkú Kutya Párt

2009.04.22. 12:56 Földes András

A Szegeden alakult Magyar Kétfarkú Kutyapárt vezetője néhány zseniális street art munka után hivatalosan is megjelent új lakhelyén, Budapesten. A Király utcai Boulevard és Brezsnyevben rendezett blöffkiállítást.

A fedőtörténet szerint a Na ez az! Budapesten látható először Európában. Ez a bemutató egyúttal egy bizonyos Andy Duchamp akadémiai székfoglaló kiállítása is. A Gertrude Stein-díjas kurátor, aki szkatovizuális projektjével híresült el, úgy tűnik erős hatást tett a magyar közönségre. Az általa összeválogatott művészek őszinte lelkesedést váltottak ki a közönségből.

 

"Az esztétika a gyenge emberek önigazolása" - állította az egyik lelkes befogadó, ami misztikusan hangzik ugyan, de érthető lesz, ha megnézi filmünket, ahol a művész leleplezi a trükköt.

 

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kepgyar.blog.hu/api/trackback/id/tr681079904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gregor Samsa 2009.04.22. 15:09:01

Hihi, kurva vicces volt, ahogy a sok agyatlan sznob zseniálisozta a szart :)

Kellett még volna egy olyan műalkotás is, ami kioszt egy pofont mindenkinek, akinek van pofája rejtett mélységeket "felfedezni" benne.

ave 2009.04.22. 16:24:43

Ez kesz!!!! Nagyon komoly otlet, gratula hozza. Ezt mondom mindig ha a munkahelyemen is a sok modern ertelmetlen mazolmanyt. De az emberek beszopjak, szoval jo ez. :)

Deadasfak 2009.04.22. 16:33:46

Ott a pofon a sznobizmusnak! Csillagos ötös!

magyar állampolgár 2009.04.22. 17:04:45

Örök élet! Ingyen sör! :D

Komment Elek 2009.04.22. 17:17:42

Attól még hogy valami 0ft ba kerül, és hogy az alkotónak nem szántszándékos célja az, hogy művészi értéket teremtsen, bizony beüthet a ménkű. Külön-külön ezek az "alkotások" valószínűleg nem ütöttek volna akkorát mint így, egy közös kontextusba hozva. Nem is attól lesz valaminek művészi értéke és mondanivalója, hogy valaki görcsösen akarja azt és rengeteg pénzt költ rá. Sőt attól épp, hogy nem lesz az. Lásd Banksy, ő sem gondolta volna, hogy a munkái idővel dollár százezreket fognak érni. Senki sem döntheti el magáról, hogy amit csinál az művészet de azt sem, hogy nem az.

mynickname 2009.04.22. 17:43:49

évek óta követem az mkkp-s srác tevékenységét, Szeged meg a szívem csücske:))) kurva jó ez a kiállítás is, a sok elszállt fasz meg szánalmas :DD

Dr. Körömlakk ® 2009.04.22. 18:37:43

aki a MKKP munkái közt él, és gondolkodó lénynek vallja magát, az tudja; a leg kreatívabb "valami" közel s távol. a legjobb poénok.
csak gratulálni tudok az alkotóknak, ötletgazdáknak, így megtalálni a stílust magát, zsenialitásra vall.
nem attól lesz zseniális valami, kedves cikkíró, és kedves Gregor Samsa, hogy dzsilliárdokba kerül, és egy profi team van mögötte, hanem teljesen mástól. épp attól, amiről szól az egész MKKP.

terran 2009.04.22. 19:27:10

hahahahaahahahahhahahahaaahahahahahahaha

hogy be lettek oltva

Adaren 2009.04.22. 19:58:25

Még így a videóból is tetszettek a "művek" és installációk. Az egy dolog, hogy itt nem akar senki semmit mondani, ha mégis valaki megtalál egy értelmet, megtalál egy mélyebb tartalmat, akkor az számára működik. És ez a lényeg a művészeti ágak többségében.
Valószínűleg az, hogy ezek egyszerre, egy helyen vannak kiállítva, az még nagyobbat üt.
És csatlakozom: nem az számít, hogy mennyiből hozzák ki, hanem az eredmény.

UI: Nem gondolom, hogy a videóban megszólalók sznobok lennének, pusztán azért, mert felfedeznek egy számukra fontos részletet. :)

lidercke 2009.04.22. 20:01:40

Csak az a baj ezzel az egésszel, hogy már vagy száz éve kitlálták mások. Asszem avant-garde-nak hívták. :)) Piszoárt nem állítottak ki véletlenül?:D
A belemegyarázás meg nem feltétlenül sznobéria, alapvető emberi tulajdonság, hogy ha szembekerülünk valami számunkra elsőre értelmetlennek tűnő dologgal, akkor megpróbáljuk megmagyarázni. Így aztán az némelyik "sznob" elgondolkozik azon, hogy miért esik minden lefelé, miért vonzák bizonyos kövek a vasat, és hogy mi a lóf***t keresünk itt egyáltalán. Persze ezzel nem elvitatni kívánom a sznobéria létezését, csak óvatosságra intek.

Gregor Samsa 2009.04.22. 20:16:03

Komment Elek, Dr. Körömlakk

Sajnos ugyanolyan agyatlanok vagytok, mint a videón szereplő "műértők". Nem arról van szó, hogy az a műalkotás, ami "dzsilliárdokba kerül, és egy profi team van mögötte", hanem hogy ezek műalkotásként egyáltalán nem eredetiek, abszolút nincs mögöttük semmilyen mondanivaló, gondolat - legfeljebb a külsőségeikben utánozzák a divatos trendeket.

A modern művészet sem arról szól (vagy legalábbis nem arról kellene szóljon), hogy bárki bármilyen szemetet kiállít, és művészetnek nevezi.

Az MKKP persze kreatív, de nem műalkotásként, hanem a sznobok leleplezőjeként. Az én hozzászólásom sem lesz művészet csak azért, mert rávilágít a fejetekben levő sötétségre...

Kader 2009.04.22. 20:18:34

Nem, a kiállítással semmi baj sincs. E híradás viszont téved, az index nem volt hajlandó belemenni a játékba és nagy élvezettel leplezi le első körben a leleplezéshez kissé túl magas labdát.
Igenis Andy Duchampot kellett volna megszólaltatniuk valami kama fejjel, mert így ki is pukkasztották a jól tudjuk, hogy a médiumok által nagyban fúvott képzőművészeti lufikat. Nem lett alkotópartner, sőt, ezzel a videóval elzárta az utat a projekt további hivatkozási robbanásának kibomlása előtt.

Az pedig egyenesen félrevezető, ahogyan a művész (bohóc?) általában a kortárs művészeti kiállításokra vonatkozó megjegyzéseit, ítéletét összevágják a látogatók reakcióival. Ezek az emberek nem arra mondják (nem mind) hogy csodálatos, hogy megették a hulladékot, hanem éppen arra, hogy végre ez itt ki van mondva, a kiállítás egészére tehát, arra a gesztusra, ami abból űz gúnyt, aminek a videó vágásának következtében ők is képviselőivé lesznek, és ez egészen egyszerűen nem igaz.

Éppen arra kellett volna hogy kihegyezze magát a riport - ha már nem volt hajlandó belemenni a játékba - hogy az agyonmagyarázott kortárs itt úgy jelenik meg, hogy az agyonmagyarázás lehet totálisan légből kapott, mert ez is csak egy nyelv, amit el lehet sajátítani.
Ez az, amit sehol sem látsz másutt kiállítótérben, mert az egész intézményrendszer fenntarthatóságának megy neki.

Swind 2009.04.22. 20:20:52

Csucsszuper:)

Jopar evel ezelott jatszottam egy Mozart hegeduversenyt a Salzburgi domban. Az utana kovetkezo vacsoran 2 osztrak zenekritikus ult a kozelemben, es egymassal versengve magyaraztak el nekem, hogy mit jatszottam, milyen gondolataim lehettek kozben es gratulalnak... Neztem mint a moziban, belul konnyesre rohogtem magam mert az egytizede se jutott volna soha eszembe. :)

Gregor Samsa 2009.04.22. 20:31:31

Adaren,

"Az egy dolog, hogy itt nem akar senki semmit mondani, ha mégis valaki megtalál egy értelmet, megtalál egy mélyebb tartalmat, akkor az számára működik. És ez a lényeg a művészeti ágak többségében."

Hát nem, nem ez a lényeg. Ennyi erővel tényleg BÁRMIT oda lehetne hurcolni a szeméttelepről a kiállításra, és garantáltan akadna jó pár sznob, aki "megtalálná" a "mélyebb tartalmat" benne.

Kader,

"Ezek az emberek nem arra mondják (nem mind) hogy csodálatos, hogy megették a hulladékot, hanem éppen arra, hogy végre ez itt ki van mondva, a kiállítás egészére tehát"

A legtöbben egyértelműen "megették a hulladékot". Néhánynál nem egyértelmű, de azok is gyanúsak.

lidercke 2009.04.22. 20:41:26

Elég nehéz elválasztani azt, ami jelent valamit, attól, ami nem jelent semmit. A jelentést mi konstruáljuk, még a NYiLVÁNVALÓ dolgok esetében is, nem, hogy a művészet esetében. És ha valami nyilvánvalónak tűnik, az is csak arra bizonyíték, hogy az adott dologban úgy gondolkodsz, mint a többség.

Gregor Samsa 2009.04.22. 21:19:02

Hehe, érdemes utánaolvasni a kitalált művészek életrajzának, például:

"Bjorn Molnár magyar szülők gyermeke, svéd gyermekek apja, 1991-ban emigrált Svédországba, a szólásszabadság elől."

G-tag Oner:
"Az utcáról hozott 'street cred' (biztosan valamilyen kábítószer), valamint a 'fuck' (nincs a szótárban) szó kellően gyakori használata kiemeli napjaink konvencionális graffitiművészeinek sorából."

"Kos Tibor egy Munkácsy-díjas, 14 centiméter magasságú zöld háromszög. "

"Krétaguy, streetart művész
Friss diplomás, Kossuth-díjas képzőművész. Lírai hangvételű, irodalmi értékeket is felmutató önéletrajzában olvashatjuk, hogy gyermekkorában állandó üldöztetésnek volt kitéve furcsa hóbortja, a krétaevés miatt. Osztálytársai rendszeresen kinevették, mikor kiöltvén a nyelvét, az ugyanolyan fehér volt, mint a fogai. A Képzőművészeti Egyetemen eltöltött évek sem hoztak jelentősebb változást társai toleranciáját tekintve. Ez a kirekesztéssel, megvetéssel teletűzdelt út volt az, amely elvezetett elmélyültebb, meditatív művészetéhez"

Kader 2009.04.22. 22:00:19

@Gregor Samsa:
"A legtöbben egyértelműen . Néhánynál nem egyértelmű, de azok is gyanúsak."

Igen. E szerint a videó szerint egyértelmű, ezért gáz. Aki ott volt, az épp azért volt ott, mert elege lett.

Gregor Samsa 2009.04.22. 23:31:40

Kader,

A te elképzelésed valami olyasmi, hogy "harcoljunk modern művészettel a modern művészet túlkapásai ellen", az indexé pedig az, hogy "röhögjünk az agyatlan sznobokon". Nekem az indexé bejött :)

Kader 2009.04.22. 23:58:05

@Gregor Samsa:
jé. pedig azt hittem, nincs különbség magaskultúra meg parasztvakítás közt...

kkp · http://mkkp.hu 2009.04.23. 00:32:26

@Gregor Samsa: Való igaz, h mi inkább a kortárs képzőművészetet igyekeztünk parodizálni, mintsem hülyét csinálni a sznobokból. Én úgy gondolom, h alapvetően a művészek, kurátorok, s az egész intézményesdi tehet arról, h a produktumuk jobbára érdektelen a fiataloknak, meg mindenkinek, s ennek az egésznek lesz az a szomorú mellékterméke, h kiállításra úgymond csak "sznobok" járnak, de leginkább senki. Ha a direkt iszonyatosan rossz dolgok tetszenek az embereknek, az leginkább a művek általános színvonalára nézve szomorú(kurva nehéz alámenni:)), s nem azt jelenti, h az emberek hülyék, asszem.

Gregor Samsa 2009.04.23. 02:47:26

@kkp: A fiatalokról: "Az a helyzet, hogy harminc alatt még megvan az emberekben az a különleges képesség, amellyel kilométerekről ki tudják szagolni, ha át akarják őket vágni. Így hát hajlamosak inkább egy százkilós, szétkokainozott, hadaró amerikai fekának hinni, aki ráadásul a videóklipjében a lengén öltözött, kihívóan viselkedő nők seggvájatát használja hitelkártya-leolvasónak, mint valami az OM által kinevelt és az NKÖM által eltartott ingyenélőnek."

matula.hu/index.php?section=article&rel=38&id=454

Ő az 2009.04.23. 09:56:17


Koncepció nélküli tartalmatlan nulla.

Minden tiszteletem az MKKP-é, de munkái az utcára valók, nem kiállítóterembe.

vivienne 2009.04.23. 10:58:29

A kiállítás mindenképp egy vérbeli kortárs gesztus, annak ellenére, hogy a kiállított művek is elég színvonalasak. Sajnálom, hogy egyelőre nincs annyi pénzem, hogy meg tudjak vásárolni egy művészt likvidálás céljából.
Az index videója bátortalan próbálkozás volt arra, hogy újra bizonygassák, "milyen bennfentes arcok vagyunk, mert spanolunk a kovácsgergővel". A kiállítás látogatói (meggyőződésem szerint) koránt sem annyira hülyék, hogy így kelljen őket bemutatni. Amúgy meg: Akinek ez nem teccik az hüje.

Dr. Körömlakk ® 2009.04.23. 13:59:10

@Gregor Samsa:

kikérem magamnak, hogy agyatlannak nevezz, minekután nem ismersz, és még csak azt a bizonyos libát se együtt őriztük.
stílusod gyors bemutatkozó rólad, tehát már tudom is hová tegyelek :)
a kommentemben nem neveztem művészetnek az MKKP munkáit, te viszont csorgó nyállal és remegő kezekkel cáfolod ezt meg nekem. köszi, de minek? :)
igenis zseniálisak, és pont.
te viszont roppant okos vagy, és intelligens, ez gyorsan lejött.
és engedd meg, hogy stílusoddal élve megengedjem magamnak ezt - az általam amúgy nem használatos - hangnemet : édesanyáddal beszélj így, te netmegmondó nagyokos.

ftomy 2009.04.23. 14:32:29

perszenemértekhozzá, de lehet, hogy csak arra akarták felhívni a figyelmet, hogy pl. egy New York-i "művész" a 5000szeresét keresi egy fejlődő országban elő átlagember bérénél mert letett két pillepalackot egymás mellé...

Adaren 2009.04.23. 16:13:57

Tetszik a Duchamp: Forrás példa! javasolnám példának Örkény: Mi mindent kell tudni? egypercesét is :)
Ja, amúgy, ha jól emlékszem néhány éve volt pont érettségi tétel, hogy érvelni kellett a fenti egyperces műalkotása mellett, ellene.
Érdemes lenne ezeket megvizsgálni, hogy valamerre elindulhasson itt egy beszélgetés/vita. már ha igény van rá. (Szerintem nincs:) Egyszerűbb beszólni. )

Cecile 2009.04.23. 16:33:39

"- Iván, mi lenne, ha beleszarnék a zongorába?
- Hagyd Szergej, úgysem értenék..."
...
Szerintem a riportban megszólalók igen :)

Gregor Samsa 2009.04.23. 17:26:34

Dr. Körömlakk,

Jól van, lehet, hogy általában nem vagy agyatlan, csak ezek a hozzászólásaid agyatlanok. Továbbá az is lehet, hogy a te intellektuális színvonaladhoz képest ez az akció valóban "zseniális". Számomra továbbra is csak a "jó poén" kategória, de hát minden relatív :)

Dr. Körömlakk ® 2009.04.23. 17:47:35

@Gregor Samsa:

Írtam neked szép hosszú választ, de tök fölösleges, így kitöröltem. Mert rájöttem, hogy egy magát túldimenzionáló ..........

Gregor Samsa 2009.04.23. 19:28:01

@Dr. Körömlakk ®: Szerintem inkább kerüld az olyan bonyolult szavakat, mint "túldimenzionál", mert kiderülhet, hogy nem vagy tisztában a jelentésükkel...

afrosamurai 2009.04.24. 03:17:54

MUHAHA :D ez nagyon lol hat igy jar aki jatsza a muertot itt nalunk dunaujvarosban is vannak muvek a dunaparton na azokat is megmutatnam nekeik. bar azokat azert raktak oda mert allitolag muveszet. szerintem ugy neznek ki mintha valaki reszegen nekialt volna felxeleni monyuk en nem vok muerto

Mr Chapel 2009.04.24. 09:41:23

Kár, hogy elköltözött Szegedről Pestre. Önromboló, hogy "hivatalos" kiállítást csinált belőle.
Sajnálatos, hogy kezd "elművészetiesedni", s mindezek következményeként el fog tűnni a süllyesztőben.

Dr. Körömlakk ® 2009.04.24. 19:52:40

@Gregor Samsa:
Szerintem inkább kerüld ez a szűk ajtónyílásokat, mert kiderülhet, hogy roppant szűk lesz az arcodnak. Kellemetlen képpel beszorulni valahová.

Reggaesun 2009.04.24. 21:30:58

sztem már azzal elérte a célját, h vitatkoztok róla. most nem teljesen mindegy,h művészet-e vagy sem. ez is szubjektív. amúgy meg tényleg nem kiállítóterembe való, hanem ki a közterekre mondjuk. Kossuth téren jól mutatna, most úgyis az a "trendi" hely.

Gregor Samsa 2009.04.24. 23:58:09

@Dr. Körömlakk ®: Szánalmas, hogy már egy épkézláb magyar mondatot sem tudsz összehozni... A "gondolkodó lény" szerep mögül egyre inkább előbukkan igazi valód, a "hülye picsa"...

Ha valóban ez utóbbit akarod eljátszani, akkor szerintem most produkálj valami minden eddiginél primitívebb és ostobább visszavágást! :D

stellaz1 2009.04.25. 13:24:50

Pár isemrősömmel készítettünk munkákat, amelyek számos kiállításon részt vettek.

Nem vagyunk művészek, csapatban dolgoztunk, sokszor az döntötte el, hogy milyen lesz a kép, hogy mennyire tudtam kezelni a photoshoppot.

5 kiállításra adtunk be művet, 4 helyen ki is állították (vár galéria, iparművészeti múzeum, stb.).

Se előtte, se azóta nem csináltunk semmi ilyesmit.

yeahyeahyeah 2009.05.08. 18:24:24

A kortárs művészet -és akik igazán ismerik- tisztában van önmagával és azzal, hogy az egész sok szempontból blöff,(persze vannak más céljai is és sokan mély tényleg mély gondolatiságot visznek a munkájukba) hisz a posztmodern rengetegett merített az antiművészetből.
Épp ezért a mkkp(vagy a videó készítői) is hiába próbálja parodizálni valójában a részévé válik és a működését mutatja be. A belemagyarázás meg létező jelenség és ennek köszönhető, hogy a a kortárs művészet még mindig olyan amilyen, mert egyszerűen még mindig működik a vicc(nem az alkotások a viccesek hanem a reakciók)
Szóval csak azok akarják leleplezni a kortárs művészetet akiknek még mindig nem esett le hogy pont erre megy ki az egész.
Akiknek pedig az absztrakt művek értelmezésével is problémája akad csak gratulálni tudok.
Ezt most túlmagyaráztam?

solaris86 2009.05.30. 11:52:29

Zseniális. Fityiszt mutat a sok agyatlan „művészkének”, akinek meg van mindenről, és mindenkiről a véleményük. Belemagyaráznak mindent mindenbe, csak épp a lényeget nem értik, hogy az ott, a falon, abban a termen nem valami elvont dolog, hanem az Ö kigúnyolása, körberöhögése. Gratula az ötletgazdának. Maximálisan elérte a célját.

KnA 2009.08.01. 17:47:58

A kortars muveszetben nem a muvek zsenialisak, hanem az az iszonyat blabla amit a muveszek gyartanak hozza :)

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2009.08.21. 00:26:18

Milyen jó, hogy végig sem tudom nézni. Ezt sem. 0.46-nál megakad. Ez is. Mint az összes Indás cucc. Pedig érdekelne.

Köszönjük, kedves IndaVideó! :3
YouTube-ot mindenkinek!!! :-]

Horatio 2009.08.29. 10:30:45

A látogatókban a megfelelőségi kényszer munkálkodott. Azt hitték, ez a művészet, és ajnározták, mert így feleltek meg a kiállítás atmoszférájának, a többieknek.
Ha ezeknek az embereknek rögtön az elején elmondják, hogy ez itt mind gagyi szar, egy sem mélázott volna el egyik "mű" előtt sem.
A művészeti alkotások ára pedig attól (is) függ, mennyire lesz divatos (akár, mint egy tőzsdei papír, attól megy föl az ára, mert sokan veszik, függetlenül, hogy van-e bármilyen érték mögötte). S láthatjuk, manapság sok minden unterfos dolog bír divatos lenni.

Spiritmonger 2010.02.19. 08:30:01

asszem az ilyenekről mondták vagy 75 éve tőlünk kissé északnyugatra egy boldogabb rendszerben, hogy aki művészet helyett selejtet produkál, azt lágerekben kell átnevelni...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.05.06. 16:04:21

@kkp: a a direkt iszonyatosan rossz dolgok tetszenek az embereknek, az leginkább a művek általános színvonalára nézve szomorú(kurva nehéz alámenni:)), s nem azt jelenti, h az emberek hülyék, asszem."

sajnos de igen

akkor azok az emberek hülyék.
megértem ha polkorrektnek kell lenni. de ezeket az avangárd művészeket csak úgy lehet lejáratni, ha teszteljük a közönségüket.
magyarán nincs különbség. hülyeségre hülyék a vevők

shony 2010.05.28. 12:30:50

haaat azt kell hogy mondjam... eletemben ennyit meg nem rohogtem....

ez kb olyan mint Zagar koncertre jarni.... mindenki latvanyosan szarik be tole pedig egy fos lassuk be......

shony 2010.05.28. 12:37:01

@Gregor Samsa: haaat azt kell hogy mondjam... eletemben ennyit meg nem rohogtem....

ez kb olyan mint Zagar koncertre jarni.... mindenki latvanyosan szarik be tole pedig egy fos lassuk be......

nothing.at.all (törölt) 2010.08.02. 12:52:49

:D
a legjobb, amelyik utálja az indexet és a két vizespalackot elemzi ki.:D:D:D:D
ez rohadtjó.
ez a csávó zseniális.

Neil75 2010.08.24. 14:59:55

Óriási! :D
De én még arra is kíváncsi lettem volna, mikor a sok álentellektüel férget szembesítik a saját ostobaságukkal :DDD
Az a baj, hogy ezek a véglények azt is művészetnek vennék, ha egy kupac macskaszarba beledöfnék egy csillagszórót, majd azt adnám címnek, hogy " A magyar Everest meghódítva!" .

tttthhh (törölt) 2010.09.11. 16:23:06

@Neil75: Miért, nem az? Csak kérdem..
süti beállítások módosítása