Képgyár

"Ilyet én is tudok csinálni."
"Ezt nevezik művészetnek?"
"Régen bezzeg tudtak festeni."
"Na, ezt én is kiraknám otthon."
"Afrikában közben éheznek."
Fotó, képzőművészet, építészet, látható és láthatatlan dolgok.

Friss topikok

IndaFotó képek

Linkblog

Sokkolta a turulos művészt a magyarországi hisztéria

2009.06.19. 11:29 Földes András

„Nem azért jöttem Magyarországra, hogy a Turullal dolgozzak. Véletlenül vettem észre a szobrot, amikor busszal a Budai hegyekbe tartottunk. Egyébként a Szoborpark szobraival foglalkoztam, ott kinn töltöttem minden időmet” – mondta az Indexnek Liane Lang brit képzőművész, akit azután kerestünk meg, hogy máshol csak a műértő közönséget megmozgató munkái közül az egyik nálunk politikai hatást, vagy még inkább hisztériát váltott ki. 

Lang múlt csütörtökön látogatott el a szoborhoz, ahol a köztéri szobrokat átértelmező koncepcióját folytatva kiegészítette a szobrot. Egy műkezet helyezett a madár csőrébe és az akcióról fotókat készített. Cikkünk megjelenése után náci portálok felháborodott cikkeket jelentettek meg, amelyek szerint egy zsidó nő szándékosan megsértette a magyarság legfontosabb jelképét. Hétfőn néhány szélsőjobbos disznólábakat helyezett a Dunába lőtt zsidóknak emléket állító rakparti bronzcipőkbe. Amire szerdán és csütörtökön rasszizmus elleni tüntetések szerveződtek.

„Annyit tudtam, hogy egy nemzeti szimbólumról van szó, de fogalmam sem volt a szobor és a turul ellentmondásos történelméről és hátteréről” – mondta Lang, hangsúlyozva azt is, hogy a Turul véletlenül került képbe.

A szélsőjobbos portálok híreire válaszolva megjegyezte, hogy nem a bontási határozat miatt kezdett munkába, és nem azért, mert tudta, hogy hamarosan elutazik Magyarországról, hanem mert az eredeti tervét befejezve jutott ideje arra, hogy mással is foglalkozzon.

„A Turul fizikai megjelenése ragadott meg. Támadásra készen áll, kissé nyitott csőrrel. Amikor szobrokkal dolgozom, az elsődleges megjelenésükre koncentrálok, arra, hogy mit sugallnak a tömegükkel, anyagukkal, formájukkal. Az így készült fotóim célja, hogy úgy nézhessünk rá ezekre a szobrokra, mintha először látnánk őket. Munkáim sokszor humorosak, néha pedig provokatívak” – fejtette ki, hogy mi foglalkoztatja, amikor a Turulhoz, klasszikus görög szobrokhoz, szocreál Leninekhez vagy reneszánsz Krisztusábrázolásokhoz nyúl.

A művésznőt több éves munkája után először sokkolták közönségének reakciói. „Hallottam, milyen hatást váltott ki az alkotásom, és még most sem hiszem el, hogy ez igaz – utalt az antiszemita reakciókra. – Ilyesmi Angliában egyszerűen elképzelhetetlen.”

„Soha nem történt velem még hasonló. És azt is először tapasztalom, hogy a munkám politikai reakciókat vált ki” – mondta a Németországban, Dániában, Spanyolországban, Ausztriában és Szlovéniában is megfordult Lang.

Az egyébként bajor, de 14 éve Londonban élő Lang projektjének célja az volt, hogy szobrainak átértelmezésével mutassa be a jelen Budapestjét.

425 komment

Címkék: budapest botrány turul kortárs képzőművészet

A bejegyzés trackback címe:

https://kepgyar.blog.hu/api/trackback/id/tr351194450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hatamaki 2009.06.20. 11:32:30

@manó73: "Turul szobor a háborus hősök emlékére?
Ez nem csak valami kamu legalizációs kísérlet? Hogy neve legyen a gyereknek?
Azon a téren nincsenek katonasírok, soha nem is kapcsolódott a helyhez semmiféle háborós cselekmény.
"
Miért, az 'Igazak Falá'-nál hány zsidó holttestet találtak?

Én is művész leszek. Ha síratófalrarögzítek pár piszóárt és azt fényképezem. Az csak kő, mi baj lehet?
Ez is művészet akkor.

Hatamaki 2009.06.20. 11:34:05

@Yeto:
Bálvány és jelkép nam ugyanaz.

Pszt! 2009.06.20. 11:35:07

Azt honnan lehet tudni, hogy a művésznő zsidó?

Zahal 2009.06.20. 11:46:20

na, pillanat:
a hungarofasiszták számára a turul a nyilas uralomra való emlékezés színhelye, legfőképpen!
tehát ne kezdjünk itt álszenten visszautalni az Árpád-háziakra meg égen baszó Emesére...

manó73 2009.06.20. 11:58:44

@Pszt!: Magyarországon ma az a zsidó akit annak neveznek. a bajor Liane Lang "zsidósága" egy konspirációs teóra egyik eleme, kb annyi valóságalapja van mint amennyi köze van a latexkéznek a szent jobbhoz

lynx (törölt) 2009.06.20. 12:09:04

Mennyi idióta van, ezeknek kell általános választójog?

Olyanoknak minek, akik nem tudják mit jelent az a szó hogy "átértelmez"?
Na és a szövegből képtelenek kideríteni hogy zsidó vagy bajor a nő, mert ha mindkét szó jelen van, akkor az már összezavar.

pl: "Most akkor vajon zsidó a "művésznő" vagy sem?"

manó73 2009.06.20. 12:10:12

Korábban valaki már emlékeztetett itt arra, hogy ez egy müvészeti blog. Jó lenne tényleg erre a témára szorítkozni

cavinton 2009.06.20. 12:23:19

Valaki olvasta, hogy elnézést kért volna?

egyenlítő 2009.06.20. 12:32:53

A náci egyébként az antiszemitizmussal és a fajelmélettel "több" a fasisztánál.

Kedves hungaristák! Soroljátok be magatokat!

b.nyul 2009.06.20. 13:03:40

senki nem tud semmit a történelmünkről, csak sejt vagy hisz vagy gondol, senki nem tud semmit a művészetről, legfeljebb csinálja, mégis ez a kétféle "senki" a semmiről vitatkozik. (???!)

tamicsko 2009.06.20. 13:08:56

@Yeto: "Nem tévedtem el, azoknak szól akik kereszténynek tévedik magukat, és közben totemként imádják a turuljukat."

Szia, ha a keresztény hitet magadénak vallod, azzal semmi problémám. Azt azonban merész dolog állítani, hogy a kereszténység a maga tiszta eszmei, szellemi forrásaiból nőtte ki magát gigászi ünnepek, szokások, rituálék bonyolult dzsungelévé.

Bárkinek, magát ősmagyarnak, kereszténynek, ateistának vallónak ajánlom, hogy különböző forrásokból informálódjon jelenlegi legnagyobb keresztény ünnepeink eredetéről. Legyenek ezek a teljesség igénye nélkül a húsvét, pünkösd, szenteste ünnepei. Megdöbbentő egymásbafonódást fognak találni a tisztelt érdeklődők a korábbi korok ünnepeivel és szokásaival. A magyarnak nevezet hagyományok is igen sokrétűen épülnek egymásra ahhoz hogy megnehezítsék a dolgunkat, amikor tisztán magyar hagyományokról beszélünk itt és most a huszonegyedik század elején. És igen, jobb ha mindenki felkészül a következőkre: A világon nincs mégy egy ennyire ügyesen megalkotott szellemi olvasztókemence mint a kereszténység, ami akár tetszik akár nem, nagyon erős NEM keresztény hagyományokat is magába olvasztott, csak egy kicsit átformálta azokat. Mert az hogy termékenység ünnep, meg sorolhatnám a keresztény ízles szerint nem elfogadható megfelelőit a fenti ünnepeknek, azok már évszázadokkal a kereszténység előtt is léteztek.

Tessenek lemenni egy hagyományőrző falusi húsvétra, pünkösdre. Kérdezzék meg, hogy mi az a pünkösdi királyság, honnan ered. Vagy járjanak utána, hogy miért állítanak májusfát. Hogy kerül bele a nyuszi és a tojás a húsvéti ünneplésbe? Nem mondom sok meló lesz az egymásnak is bőszen ellentmondó információkból valamit kibogarászni, de talán érdemes.

Ha megkérdezik, az illetők kereszténynek vallják magukat, miközben szokásaik rituáléik felvéve a keresztény szellemi közegét, valójában jóval korábbi korok szokásait, rituáléit hordozzák, amik a korok során egymásra épültek és egymás nélkül csak igen bajosan értelmezhetőek.

Nem akarok itt most belemenni abba, hogy a keresztény szentek miként azonosíthatók be korábbi támogató szellemi erőkkel, és hogy a keresztény kultúrkörben hogyan képviselik továbbra is ezeket a kvalitásokat, de akit érdekel és nyitott erre, az nyugodtan utánanézhet ennek is.

A kereszténység védelmében szabadjon megjegyeznem, hogy ez korántsem egyedi és csak a kereszténységre jellemző folyamat (ti. más eszmei rendszerek beolvasztása, ezáltal az új rendszer befogadhatóbbá tétele) Számos nagy világvallásnak nevezett szellemi mozgalom történetében megtalálhatók ezek a vélhetően szükséges mozzanatok. Példaként had emeljem ki a tibeti buddhizmust, ami a nyugati ember számára ma sokszor "A buddhizmus". Itt is megtörténtek ezek a változások. A legszembetűnőbben a védelmezők és ikonográfiájuk kapcsán fedhető fel a turpisság, illetve számos tibeti buddhista rituálé még eszközeiben és szimbólumaiban mind a mai napig őrzi a sámánistának nevezett bön hagyományt.

Szóval csak röviden, újra a tolerancia nevében szólnék, ami számomra nem a vak elfogadást jelenti. Mert nem igaz, hogy bárki bármit állíthat, és azt el kell fogadni. De a lehetőséget egy párbeszédre szerintem érdemes megadni. Szerintem érdekes dolog lenne megtudni, hogy egy ősmagyar hagyományokat magáénak valló ember, hogyan tarhatja magát kereszténynek. Miért fontos ez neki? Mit jelentenek számára az adott szimbólumok? Szerintem ezek érdekes kérdések, csak az indulatot és a mocskolódást ki kell ebből a kommunikációból venni, mert az megnehezíti egymás meghallgatását.

@Yeto: A bibliából vett idézetek sem mentik meg a keresztényeket a mindennapi totemimádatuktól, nem beszélve arról, hogy a szellem fejlődésének bizonyos fokán az effajta projekciók - vagyis belső erőképeink fizikai megjelenítése, az azzal való azonosulás, eltorzult formában imádat - teljesen természetesek. De ebbe már tényleg ne menjünk bele :)

Best_In_Class 2009.06.20. 13:10:10

'ebben a beteg korban művésznek képzeli magát mindenki, aki súlyos frusztrációit nyilvánosan akarja levezetni'

/nem/ mellesleg, kíváncsi lennék ezen laza 'művészek' (pl. Lang) arcára, ha valaki kigraffitizné a siratófalat (véletlenül)

kettősmérce?! szánalmasak vagytok, nagyon

Derce 2009.06.20. 13:32:25

Azért utálja egymást a két oldal, mert a közvetlen múltunkat nem vagyunk hajlandóak végigbeszélni. A politika sazámtalan bűnt követett el a polgárokkal szemben, de soha, senki nem beszél erről. Most a hivatalos Mo. arról fecseg, hogfy baj van, fogjunk össze. De hogy ki idézte elő ezt a bajt arról nem beszél senki. Nem a világválság az oka, hogy 80 % fölött van az államadóság. Nem a világválság az oka, hogy az állam kasszája kong az ürseégtől. Ha megint nem lesznek felelősök, mint ahoigy az egyébként várható, még inkább nő a két tábor között a szakadék. Nem akasztás, vagy börtön amiről beszélek: csak mondjuk ki, hogy kik vittek ismét csődbe minket és az országot. És ne kérjenk megértést tőllem az, aki kirabolt és meglopott.

Super aGyuri 2009.06.20. 13:35:32

A "művésznő" szilikonbabák testrészeiből dolgozik, bővebb infó realdoll.com. Ez már önmagában elég furcsa, már-már perverz (és rohadt drága) hobbi.

A madár szájába tett női (szexbabáról, de minimum kirakati manökenbabáról származó) kéz engem a legkevésbé sem emlékeztet a Szent Jobbra.

Nem lehet, hogy utóbbi tekintetében mégiscsak az a rossz, aki rosszra gondol?

Amúgy én is kispolgár vagyok ehhez, ezek a pörformanszok engem sem különösebben engednek a "művészetre" asszociálni. A "művészet" valamikor a 19-20. század fordulóján sajnálatosan elhalálozott - siratják lárvái, ahogy szegény Romhányi mondaná.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.06.20. 13:50:03

@atleta.hu: azért az "Elorebocsatom, hogy minden hivo bekaphatja" nem éppen egy békés megjegyzés. Jól jellemzi a harcos ateisták (lásd: tóta w.) gondolkodásmódját. Meg hogy "babonának" nevezik az összes vallást. Kicsit lemaradtál-a XVIII. században valahol...

Paranoid Android2 2009.06.20. 13:55:43

Sose fogom megérteni miért van az, hogy csak nekünk magyaroknak kell eltűrnünk, (ja meg a katolikusoknak)hogy a jelképeinket bárki meggyalázhatja. Normális ember tiszteletben tartja, hogy mások mit tisztelnek és nem provokál.
A művész szó félreértelmezéséről nem is beszélve.
Persze lehetne helyén is kezelni a dolgokat, jelentéktelen hülyéknek tekinteni az ilyen "művészféléket". A Turult meg felállítani "szabályosan" valahol, mert a fővárosi önkormányzat is jelentéktelen hülyék gyülekezete. Igaz amennyi kárt csinálnak és amennyit lopnak az nem semmi.
De ennek csak az idióta magyar közéletben van köze egy huszadrangú művészkéhez.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.06.20. 13:57:31

@kiki78: azért van szar állapotban a magyar gazdaság, mert 56°-nyi jobbos tábor nem tud megbeszélni bizonyos dolgokat a 117°-os szoci táborral. Te hol tanultál közgázt?

PinaBubus 2009.06.20. 14:21:05

@flugi_: Minden ember létrehoz művészeti alkotásokat, de nem biztos, hogy mindenki művész lesz. Én tisztelem a művészetet, de hidd el nekem, ez bolondság. Semmilyen művészeti értéke nincs annak, ami itt történt pro és kontra. A nyugatiakkal van egy óriási probléma, hogy nem tájékozottak, nekik a kelet, az egy egész massza, azt sem tudják, hogy saját országuk, hogy néz ki. Sajnos én ezt tapasztalom külföldön. A múltjukból-, a gyarmatikból- és a nemzetközi szervezetben elfoglalt status quo-jukból élnek. Nem vagyok se zsidó gyűlölő (mondjuk a csaj nagy valószínűséggel az, de mind1), és nem kiáltok fasiszta veszélyt 1-2 zászló, szélsőséges láttán (nyugaton van a legtöbb), ha tudnád nem mondanál olyat, hogy valaki is röhögne rajtunk... Szerinted Hollandiában (ami ugye a szabadság fellegvárának számít, főleg Amsterdam) különleges eset volt, amikor Theo Van Gogh-t egy iszlám hívő kinyírta a művészete miatt?! Nem. Tudod az embernek vállalnia kell a munkája-, ideológiája következményeit. Szerinted, ha lehugyoznám az Eiffel Torony lábát, akkor nem rontanának nekem a franciák, pedig ugye ott aztán minden művészet... Az a baj, hogy, nyugatiak otrombán ostobák, és naivak, de legfőképpen tudatlanok. Persze a disznólábak a cipőkben alapjáraton gusztustalanság, tudatlanság és parasztság...

átlátó 2009.06.20. 14:45:25

Én csak annyit mondok most, hogy a művészet az ugye valami szubjektív dolog.
Gondolom én, ezért nem is vitatkoznék az "attrakció" miértjén.
De...felhívnám Lang művésznő figyelmét arra, hogy ez nem Anglia, ez nem a siratófal, (lásd fentebb Best.. megjegyzését)szóval egy kissé tanulmányozhatta volna Magyarország jelképeit. Akkor most nem kéne senkinek se magyarázkodni, posztot írni, disznólábazni, zsidózni és kommentelni erről a helyzetről. Hogy ne verjem a faszom a művésznő pállott szájába se, pedig akár bele is verhetném. Azt csak a véletlennek tudom be,hogy ez a Lang egy zsidó, ami azért nem mellékes. Jellemző arrogancia, művészettel palástolva. Értetlenkedőknek írom, hogy én se rajzolok horogkeresztet a zsinagógára, pedig megtehetném.

YiDaKi 2009.06.20. 14:55:19

Egyébként nem tudom mit kell ezen a turulon ennyit pörögni. Jött a csaj, beletette a kezet (eszembe nem jutott volna a szent jobb egyébiránt), lefotózta, kivette ... ennyi ... Nem rongálta meg, nem tette tönkre ...

YiDaKi 2009.06.20. 14:58:36

@Super aGyuri: Neeeem, nem halt meg ... csak átalakult. Az meg, hogy egy objektum új kontextusba helyezése nem művészet, nagyon is igaz .... ámbátor az erről készült fotó már lehet az ...

kranführer 2009.06.20. 15:10:46

"Szélsőjobbos portálok"????
A JBQ anyját!!!
Mindenkit megsértett aki Magyar. Kicsit komolyabban kellene venni a Magyarságot, mégha bárki liberális zsidó, de Magyarnak vallja magát és nem hazudik (ami megeshet néha ebben a körökben ugye?). Na ezért voltak azok a körmök. Az "igazak falát" meg lebontjuk. Ha kérditek miért: Hát csak.

kranführer 2009.06.20. 15:12:18

@Bergeroth: Menj a kurva anyádba, nem fogsz hiányozni.

Lichtenstein · http://terrormedia.blog.hu 2009.06.20. 15:15:03

Én egy üveg Coca Colát, vagy egy Big Macet raktam volna a turul csőrébe, az találóbb lett volna, szerintem. A szoborparkos kép viszont tetszik, igazán ötletes.
A disznólábas akció is elgondolkodtató, nekem a húsüzemekben a disznókon elkövetett mindennapi holocaustot juttatja az eszembe. Jellemző, hogy a kolbászlobbi által uralt hatalom rendőrei már másnap összeszedték őket.

Nash vs. Keynes 2009.06.20. 15:40:13

hihetetlen nagy parasztság más országok kultúrájának és hagyományainak az ismerete nélkül odamenni és a köztéri emlékműveiket "átértékelni".
Igazán kár, hogy a "művésznő"-nek nem jutott eszébe "véletlenül" a disznólábas performansz, esetleg a odarakhatott volna néhány széttépett bugyit és karórát a szovjet katonák emlékművéhez és jól mutatott volna a hősök terén is néhány véres húscafat. Akkor most legalább együtt utálhatná mindenki.
ui. Vicces elképzelni, hogy csak úgy mellesleg utazott egy műkézzel a táskájában amikor meglátta a szobrot és akkor bevillant az ötlet. Gondolom azt hitte jó vicc lesz eldicsekedni vele a londoni haveroknak.

átlátó 2009.06.20. 16:19:27

@jidaki: Hozok egy gibbonmajmot, belenyomom a faszát a szádba, lefényképezem, kiveszem a szádból, oszt annyi...ne vedd komolyan. Vannak akik nem tudnak megsérteni, ez vagy te. A "művésznő" megsértett. Nem azzal amit tett, hanem azzal, hogy nem tanulmányozta a szobor jelképét, amit az a magyaroknak jelent. Tehát egy arrogáns, sértő, nem mellékesen ezek után zsidó ribanc! Nem pedig művésznő, mert művészet címén is tudok szart maszatolni a siratófalra, vagy a "művésznő" szájára. Szóval ez ezzel a bajom. És "angliáz" itt ez a zsidóringyó, de a királyi palota előtt nem gyalázza az angolok jelképeit. És ez nem kicsi különbség a téma megközelítésében. Összegezve részemről, nem a művészi szabadságot,magát a tettet ostorozom, hanem azt, hogy nem folytatott tanulmányokat e téren. És súlyosbítja a helyzetet, hogy most bocsánatkérés helyett, itt olyanokat mond, hogy Angliában így, meg úgy. Na, akkor most én meg zsidózok, mert megérdemelte, művészként pedig komoly történelmi hiányosságokat mutatott fel országunk vendégeként. Huzzon haza a gecibe, mert ha ezt én személyesen látom, akkor bizony csúnyán picsánrugdalom női mivoltát félretéve.

Rá Dios 2009.06.20. 16:22:44

@kranführer:
Attól magyar valaki, hogy szemforgató módon szentséggé kiált ki egy eredetileg csak kedves, később véres jelképet? Aki nem kívánja vérét venni a gyanútlan (vagy akár csak érzéketlen, az is belefér) külföldinek, aki nem vesz bennünket olyan komolyan, mint szeretnénk? Hát lehet minket komolyan venni, ha ilyenek vagyunk?!

Rá Dios 2009.06.20. 16:24:55

@Lichtenstein: kolbászlobbi, ez remek... Herceg Liechtensteinhez van szerencsénk itten? :-)

erikarika 2009.06.20. 16:31:36

"fogalmam sem volt a szobor és a turul ellentmondásos történelméről és hátteréről" - vallja jeles művészünk.
addig nem is nagyon kéne hozzányúlni semmihez, amíg nincs tisztában vele, mit csinál, hogy amit csinál, mit jelent.

Nzoltan 2009.06.20. 16:33:24

@ginho:

A disznólábakat is ki kellet volna venni és kész. Nem hörögni, zörögni, stb.

A lakosságra két évtizede ráerőszakolt kettősmérce teszi a hangulatot olyanná, amilyen.

Nzoltan 2009.06.20. 16:38:05

@Bergeroth:

Szimplán hülye vagy. Anglia a legrasszistább ország az EU-ban. Mi sehol nem vagyunk hozzájuk képest e téren. Csak nézz utánna, mielőtt csodálkoznál, hogy szájbavarr téged valaki a londoni éjszakában.

thunderstorm88 2009.06.20. 16:40:45

a zsidokurva hulyepina idejon es meggyalaz tudatosan egy nemzeti jelkepet akkor, amikor a leginkabb kussolniuk kellene a magukfajtaknak, aztan a valaszlepesre megy az ajvekolas es kepgyar.blog.hu-s zsidomosdatas a poszt minden mondataban ketkezzel, domestos koncentratummal.

"Amikor szobrokkal dolgozom..."
szobrokkal dolgozom! lol. kurvaanyad. vastagon.

"Cikkünk megjelenése után náci portálok"
kurvaanyad #2

DBLaci 2009.06.20. 16:41:55

"brit művésznő"

röhög a vakbelem... méghogy brit...
hehe. méghogy művésznő...
szánalmas kis héber senki.

idunn 2009.06.20. 16:49:42

Valami azért itt tényleg nagyon bűzlik.

Lehet a történelmi jelképeket viccesen ábrázolni, lásd kapásból a Monty Python Gyalogg galopp című opuszát, vagy például Párizsban vettem anno egy igencsak önironikus-kritikus pólót, sajnos azóta már jól elrongyolódott: a várost ábrázolta, zenélő négerekkel, neccharisnyás prostival az Eiffel-torony alatt, akire lelkesen nyáladzott a mellette posztoló rendőr, miegymás. Karikatúra volt a javából. Nincs ezzel baj, de én úgy gondolom, hogy ebben rvényes Cyrano örökérvényű mondása, miszerint magamat kigúnyolom, ha kell, de hogy más tegye, azt nem tűröm el.

A hölgy modifikálja csak a saját országa jelképeit, a másokét hagyja szépen békén. Legközelebb majd heroininjekciót állít a Szent Jobba? Ah, de mélyenszántó, földiekkel játszó égi tünemény. Komolyan nem értem, miért nem állt rá a nőre a műemlékvédelem.

A disznólábas reakció pedig érdekes észjárást tükröz. Hiszen teljesen logikus, hogy jön egy angol nő, röhejessé tesz egy magyar jelképet, és ahelyett, hogy mondjuk a brit nagykövetségnél vagy épp magánál Miss Langnál tiltakoznának, elmarasztalva ezt az egyébként valóban ízléstelen álművészieskedést, malackörmöt tömnek a Duna-parti cipőszobrokba, mert hogy "rohadt zsidók". Frappáns megoldás, meg kell hagyni. Csak épp értelme nincs.

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.06.20. 17:06:01

"MŰVÉSZT"

jaj

és mégegyszer

jaj

cutcopy 2009.06.20. 17:11:58

"Hétfőn néhány szélsőjobbos disznólábakat helyezett a Dunába lőtt zsidóknak emléket állító rakparti bronzcipőkbe."

Bizonyíték? Beszélhetnénk ebből az erőből szélsőbalos provokációról is. Gondoljunk csak a rakamazi cigányellenes plakátok esetére..

I-brahi 2009.06.20. 17:28:16

@cutcopy: A bizonyíték többek között az, hogy felvállalták...

I-brahi 2009.06.20. 17:39:02

Ad 1.: Aki itt "rohadt zsidó kurvának" nevezi a művészt, az egy kirekesztő, primitív lény, hiszen "már megint a zsidók" nyakába varr mindent. Gratulálok!

Ad 2.: Aki nem érti, hogy mi a különbség egy alternatív hajlamú művész akciója és egy, a Holocaust áldozatainak emlékművét szándékosan megsértő tevékenység között, az ostoba, hiszen érzéketlen. Ezeknek is gratulálok!

Ad 3.: Aki nem fogja fel, hogy miért óriási probléma egyáltalán, hogy ma Magyarországon fel lehet állítani egy új turulszobrot, miután azt a negyvenes években az a magyar szélsőjobb , amelyik saját állampolgárait pusztította/pusztíttatta el, kiáltotta saját jelképének ki saját jelképének, az már nem is ember. Ezeknek már nem is gratulálok...

I-brahi 2009.06.20. 17:43:44

A "magunkfaják" neked csak azt üzenik, hogy megint sikerült besoroltatnod magad... és hogy nem kérünk belőletek.

hobby beton 2009.06.20. 17:43:59

Konklúzió: le kell bontani a faszba végre azt a szaros trurult. Nem jelent semmit már, és ha mégis, már régen nem azt jelképezi amit anno kellett. Az emberek 99%a nem tudja mit jelképez, és nem is érdekli.

Azt hiszem itt az ideje lobbizni hogy megszüntessék a turult, vagy csak megkérni pár markos legényt borítsák le a faszba, és nem lesz többét ezen mit hisztériázni. A markos legények meg újrahasználhatóak hungaronazibolt bontásra is.

Másik megközelítésből ez kifejezetten vicces.

Valami mongoloid 1000 éve átvette itt a hatalmat, és mosolyogva figyelte mekkora faszságokat hord össze a tulajdon rablóbandája.
Majd EZER! év múlva ezeket az ordas faszságokat bevédik komoly arccal valami iszonyatosab beszűkült beteg vallás résztvevői.

a megfeszített kisded nevében kérlek titeket, vegyétek már észre magatokat. ez őspara

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.06.20. 17:52:46

@hobby beton: és szerinted csak ezt a turult, vagy a többi többszázat is le kellene bontani?
Nem hiszem, hogy 99% nem tudja, mit jelképez. Lehet, hogy te nem tudod, de ez a te szégyened...
"Valami mongoloid 1000 éve átvette itt a hatalmat, és mosolyogva figyelte mekkora faszságokat hord össze a tulajdon rablóbandája."
Egyébként miért vagy ennyire öngyűlölő magyar?

kranführer 2009.06.20. 17:55:15

Turult nem bántunk, angliai zsidó pinát nem védünk meg a Magyarok ellen. Kész. Aki mégis ezt teszi az keressen új hazát magának a közel-keleten. Ha az őslakos arabok hagyják (bár lehet hogy nem).
Gyáva népnek nincs hazája. Ez egy magyar közmondás a zsidókról. Aki turul és Magyar ellenes az húzzon innen a picsába.

kranführer 2009.06.20. 17:57:02

@aesculus: Ez egy kis zsidó buzi. Biztos az ő cipőjébe is raktak disznólábat ...

kranführer 2009.06.20. 17:58:43

@I-brahi: Te is egy kis hülye pöcs vagy.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.06.20. 18:03:00

@kranführer: nem hiszem. Csak valamiért nagyon indulatos és frusztrált...

kranführer 2009.06.20. 18:18:07

@aesculus: Így is lehet mondani:-)))

Morrózió 2009.06.20. 18:38:13

Szeretem az ilyen posztokat mert összehozza az embereket. Mindenki hőbörög egy jót, megidézzük egymás felmenőit aztán megyünk dolgunkra.

Ezért jó magyarnak lenni, kurva anyját mindenkinek!

YiDaKi 2009.06.20. 18:39:29

@I-brahi: TÖKÉLETESEN EGYETÉRTEK!!

YiDaKi 2009.06.20. 18:44:42

Ha már művészet, és rongálás...
"1972. május 21-én egy ausztrál geológus, a magyar származású László Tóth kalapáccsal támadt a szoborra. Néhány csapással letörte Mária bal kezét, valamint az orra és az egyik szemhéja egy darabját."
... érdekes, itt senkinek nem volt fontos az elkövető származása, nem kezdtek vaskos magyarozásba az eset után ...
ja, persze, hiszen nem volt ZSIDÓ az illető....

marosy 2009.06.20. 20:50:10

@jidaki: De bizony ZSIDÓ volt:
"Laszlo Toth (born 1940), is a Hungarian-born Jewish Australian geologist who vandalised Michelangelo's Pietà statue on May 21, 1972"

Tóth László (született 1940-ben), egy ausztráliai geológus, magyar állampolgárként született ZSIDÓ aki megrongálta Michelangelo Pietà szobrát 1972. május 21-én.

webEndres · http://harciuborka.wordpress.com/ 2009.06.20. 21:09:46

Vajon a művészetet megítélni az jó dolog.. én nem hiszem.
A Turul egy magyar szent jelkép.
Viszont ha valaki más kép érez mert nem magyar akkor meg kell ítélni és ki kell kiáltani ennek vagy annak, vajon a fejlődés ha belegondolsz nem egy szikra pattintotta ki bármely alkotásnál...
Nem vagyunk Istennél nagyobb rálátással semmi dologra mert Isten nélkül nem vagyunk.

webEndres · http://harciuborka.wordpress.com/ 2009.06.20. 21:17:53

@kranführer: Tisztelt barátom!
Vajon volt már a kezedbe hun visszacsapó magyar íj vagy tettél valamit a magyarság ügyéért egyszer is az életedben?
Mert más szavakkal dobálni és más tenni egy ügyért...vagy te nem így látod.
Nem vagyunk Istennél nagyobb rálátással semmi dologra mert Isten nélkül nem vagyunk.

xenuka 2009.06.20. 21:22:43

Turulba gumikéz, cipőkba disznólábak:

Anonim művészek disznólábakat tettek vasdarabokba a pesti Duna parton.

A művészek így bemutatták, hogy a disznók fürdés előtt leveszik a cipőjüket.

Hiszen ki látott már disznót cipőben fürdeni?

Ezzel közös tréfás fürdésre szólítják fel fel a koszos disznókat.

xenuka 2009.06.20. 21:28:04

Liberális zsidó-cigányként
CSAK ÉN mondom meg, hogy:
ki a fasiszta, rasszista, náci, revizionista, hungarista és mi számít poénnak és mi tűrhetetlen államellenes tevékenységnak vagy terrorizmusnak!

Akinek más a véleménye az

rasszista, fasiszta, holokauszt tagadó, gyűlöletbeszélő...

xenuka 2009.06.20. 22:03:45

@átlátó:

Amiben minden benne van:

"...művészet címén is tudok szart maszatolni a siratófalra..."

Ez K.O.

xenuka 2009.06.20. 22:15:11

mert művészet címén is tudok szart maszatolni a siratófalra ... ez a legnagyobb komment

átlátó 2009.06.20. 22:16:06

Végül: Angliában ennek a művésznőnek (csak szólok előre, hogy most nem említettem, hogy zsidó, vagyis a mindenekfeletti kiválasztott) az angolok a belét húznák ki hasonlóért. Pontosan azért,- említette itt már valaki, - mert mi bizony kismiskák vagyunk az angolok "rasszizmusához" képest. A hazai szkínhedek óvodások hozzájuk mérve.

Éhesló 2009.06.20. 22:43:54

Elmebeteg buta provokátor.
Szórakozzon Viktória királynő szobrával Londonban, vagy a birodalmi sassal Berlinben.
Minket meg hagyjon békén.
A sok beteg lelkű "liberális" meg ne csak akkor pampogjon, ha szívének kedves jelképeket ér nemtelen támadás, hanem akkor is, ha másokét csesztetik.
Amit ma nekem, azt holnap neked!

manó73 2009.06.21. 00:06:40

Elképesztő azért, hogy Langot a szélsőséges portálok nevezték önkényesen zsidónak, és azóta ezt - legalábbis az itteni hozzászólások alápján úgy tünik, mindenki készpénznek veszi. Ekkora hitele van ezeknek az orgánumoknak? Min alapul a hitelességük?

Más. Sz Jóby Tamás néhány éve egy textil lepelt húzott a szabadságszoborra, amitöl az úgy nézett ki mint egy Ku klux klán tag. Akkor is hőbörögtetek, Kedves aktuális hőbörgők?

manó73 2009.06.21. 00:11:23

Egészséges dolognak tartom, hogy Lang kizárólag formai szemponól közelíti meg a szobrokat, függetlenül a hozzájuk tapadó ideológiától, nimbusztól, projekcióktól...stb-től, felszabadíja őket. Tiszta, elfogulatlan tekintettel lát, amire mi itt ebben a lábszagú országban nem vagyunk képesek. Sajnos.

PinaBubus 2009.06.21. 01:30:15

Ennyi szar fröcsögést. Micsoda stílustalan hozzászólások...

manó73 2009.06.21. 02:05:51

dagasztjuk, dagasztjuk

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 03:18:32

@PinaBubus: A tájékozottságnak semmi köze a művészethez. A művésznek van egy szubjektív világképe, és az alkotása ebbe fog beleilleni.

Persze a mű értéke nyilván kérdéses, ez a kor és utókor ítéletére van bízva.

De a folyamat maga mindkét esetben pontosan megfigyelhető. Az angol nő művein jól látható, hogy a szobrok történelmi utalása nem érdekli, kizárólag a szobor impresszív értelmezése fontos neki. A válaszreakcióból pedig szintúgy jól megfigyelhető az alkotó szubjektív világának szűkössége :)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 03:46:30

@manó73: ez már szociológia. Az utolsó harmadnyi nácihőzöngő már csak azokat a másodvonalbeli nácihőzöngő kommenteket látta, amikből tudja, hogy egy zsidő nő szándékosan megsértette a magyarokat. Forrásanalízis itt? Hehe.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 03:58:41

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:00:46

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:01:25

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:01:58

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:02:13

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:02:35

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:03:01

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:03:35

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:04:05

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:04:38

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:05:05

internal server error a kommentre? Ez mi?

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:05:16

@marosy: Erre kiváncsi lettem

Vicces dolgot találtam, ahonnan vetted, a Wikipédia oldal, a legutóbbi alkalommal egyetlen szóval változott meg:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Laszlo_Toth&diff=290699059&oldid=285156351

Valaki beírta, hogy zsidó. Ennyi.

Engedelmeddel visszavontam. Csak terjedne a hülyeség megállíthatatlanul..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.21. 04:10:07

upsz. (üzenet a fejlesztőknek: ha egyik ablakban internal server error, a másikban viszont megy a reload és mégsem látszik a komment, akkor a júzer azt hiszi hogy nem ment át, és újraküldi. most meg lehet moderálni..)

sflgsdfklhglsdkfhgklésdh 2009.06.21. 16:48:47

"Hétfőn néhány szélsőjobbos disznólábakat helyezett a Dunába lőtt zsidóknak emléket állító rakparti bronzcipőkbe."

ezt honnan tudod?
tudtommal nincsenek meg a tettesek
ha már a neten irkálsz meggondolhatnál miket irsz le,nem,hulyegyerek?

szerintem meg 3 zsidó volt..
na?

YiDaKi 2009.06.21. 18:48:10

@marosy: Forrás: egy szabadon szerkeszthető "enciklopédia"? Na ne röhögtess ... :D

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.21. 20:00:32

@durbintss: honnan tudod, h a turul szobor helyén nem halt e meg pár katona? lehet miniszénatér az is.
és az a turlu emlékhelyük a halott katonáknak. ez nem gyalázás? ugyanolyan mint a csülök-hadművelet, ami a turulra volt reakció. ha nincs turul, szent jobb-bal akció, akkor nincs cipó, érted?
így gondolj a turulra. nem kell baszakodni a turullal, és nem lesz több problémád, pofonegyszerű, csak a zsidók nem értik meg.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.22. 08:36:07

@tesz-vesz: "honnan tudod, h a turul szobor helyén nem halt e meg pár katona?"

Vááá, most lebuktál, te csak adod a hülyét! A blogod pedig egész meggyőző beszűkültnáci, de ez a suta visszavágás lebuktatott, ennyire hülye ember nem lehet, ezt tuti viccből csinálod.

eszkep 2009.06.22. 15:33:32

@jidaki: Tényleg nem az!

hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Nyilas_log%C3%B3k.jpg&filetimestamp=20070601062306

Hogy egy logóra rajzoltak a nyilaskereszt, vagy a horogkereszt alá / fölé egy turul madarat, kb. annyira lesz "fasiszta jelkép", mint az ameriaki címerben szereplő sas.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.22. 17:12:29

@eszkep: az amerikai fehérfejű sas éppen amerikai szimbólum erősen. Ezért van rajta az amerikai jelvényeken, logókon, címereken. A gondolatmeneted kicsit furcsa.

fehér liliom (törölt) 2009.06.22. 22:22:09

unom/utálom már a büdös náci zsidókat! legyetek már "öngyik légyszi"!!!

YiDaKi 2009.06.23. 08:31:32

@eszkep: Buddha szíve pedig nem náci jelkép ugye ... csak a világ jó háromnegyed részén ... :)
Tehát a turul azóta mióta a nyilasok felhasználták NYILAS és FASISZTA jelkép lett ... csakúgy mint a pirosfehércsíkos zászló ....

fehér liliom (törölt) 2009.06.25. 22:47:14

Akkor a dávid csillag mi???!!?Az izraeli zászló mi??!?A legfasisztább árja felsőbbrendű jelképek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.26. 12:02:39

@flugi_: nézd én nem vok pesti, fogalmam sincs hogy hol van a turul szobor, különösebben nem is érdekel. de az te tudod, ugye hoyg az a turul a világháborus áldozatoknak állít emléket. erre koncentráálj, és válaszolj. tudod?

nézd: elegem van a hülyékből, miért is vagyok náci? (inkább náczit akartál írni szerintem.)
ellehet jönni a blogomra, és mewg lehet próbláni győzni észérvekkel, el lehet olvasni az ott lévő írásokat, és el lehet gondolkozni rajtuk, de így ostoba módon, ahogy te is teszed most, konkrétumok nélkül vagdalkozni eléggé gyerekes.
tehát miért is vagy TE okos?eddig még nem győztél meg arról hogy az lennél. most én meg mondjam azt rád, hogy zsidó vagy a náci ellenpárjaként? nem, nem teszem, unom.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.06.26. 14:40:53

@tesz-vesz: "de az te tudod, ugye hoyg az a turul a világháborus áldozatoknak állít emléket."

Ez pontatlan, csak a harcban elesett katonáknak állít emléket, és azok közül is azoknak, akik a szovjetek ellen védték a várost 45-ben. Elvégre azok a katonák harcoltak turulos jelképek alatt.

A blogodat megnéztem, erőltetetten keresel szidnivalót például költők műveiben, gondoltam parodizálod az ostoba nácit. Ha nem paródia, az szomorú.

hobby beton 2009.06.27. 01:06:11

a turulmagyarság vére mindenkor összeköt, ezt soha ne feledjétek. aki nem ontja a nem magyarok vérét a turul nevében az többé nem magyar, hanem hazaáruló, aki nem mást érdemel mint halált!

hobby beton 2009.06.27. 01:08:53

a szent turulmadár ha nem lenne, magyarság sem, úgyhogy tessék megvédeni ezt a szent, istentőlvaló ereklyét, ami a mi magyarságunk fényét sugározza a világ minden pontjára, a jóisten dicsőségét hirdetve. imáinkba foglalva könyörögjünk a megfeszített kisdedhez hogy így is maradjon örökkön örökké. ámen.

YiDaKi 2009.06.30. 12:30:31

Megfeszített kisded (kisdead)? Mivan? Lemaradtam valamiről?

Lodogi Pascal (törölt) 2009.07.22. 20:41:04

Arra mondjuk kiváncsi lennék hogy mi lenne a reakció ha a művésznő mondjuk a siratófalhoz menne el és ott adna elő valami vicces performanszot.
Szerintetek az ortodox zsidók hány másodperc múlva szednék szét?

Kontrabass (törölt) 2009.10.22. 08:33:59

Miután novemberben lesz végső döntés turulról, új reakció.
Az egyik nevetséges dolog, a döntés szoborállítási jogszerűségről szól, tehát teljesen fölösleges jelképről vitázni, ez is hungaricum.

Idéznék egy korábbi véleményt:
"senki nem tud semmit a történelmünkről, csak sejt vagy hisz vagy gondol, senki nem tud semmit a művészetről, legfeljebb csinálja, mégis ez a kétféle "senki" a semmiről vitatkozik."

Így van. A művészet korábban nem csupán átjárásról, reflektorfénybe állításról vagy görbetükörről szólt, hanem arról is, az ezt alkalmazó magas képességekkel rendelkezik azon jelképek ismeretében, ahol ő átjárást biztosít a közönség számára.
Ne vicceljen senki, valami mezei madárkára gondolt a "művésznő". Nem kell véresszájúan védeni egy turult, de meg kell lepődni, ha például kávédarálót csinál egy buddhista imamalomból.

Igazából ő azt a szinten súrolja, mint egy finom humor és a sas-kabaré közti eltérés. A módszer a kisiskolás bajuszt rajzolok minden ismert fotóra szintű. Azért mindegyik ötlettől nem kéne hasra vágódni, mekkora underground. Röhejes.

hmikey 2009.11.18. 20:25:00

Az a baj, hogy a legtöbben semminek nem képesek utánanézni, pedig itt ez kurva internet. Tóth Lászlóról:

www.guardian.co.uk/notesandqueries/query/0,5753,-2565,00.html

Amik ebből kiderülnek.
1. Nem volt zsidó, állandóan a Bibliát bújta, amit zsidók nem nagyon szoktak.
2. Vallási megszállott volt, a szoborra egy "Én vagyok a feltámadt Jézus Krisztus!" üvöltéssel támadt rá. Ez sem annyira zsidó jellemvonás.
3. A szobrot restaurálták, a csávót becsukták két évre egy olasz elmegyógyintézetbe, majd visszatoloncolták Ausztráliába, aztán eltűnt a nyilvánosság elől.

Ez a művésznő meg bár szerintem sem érdemli meg a hűdeművész jelzőt, mert az én véleményem, hogy ez egy erőltetett faszság, azért lássuk be, nem tömeggyilkos, viszont ha ő nem tudta, hogy mit okoz ezzel a nemzeti érzelmű okosok fejében, akkor valamelyik majomnak szólnia kellett volna neki, akik ott voltak vele, és magyarok voltak, hogy ezt talán nem kéne, mert üvöltés lesz belőle.
süti beállítások módosítása