Képgyár

"Ilyet én is tudok csinálni."
"Ezt nevezik művészetnek?"
"Régen bezzeg tudtak festeni."
"Na, ezt én is kiraknám otthon."
"Afrikában közben éheznek."
Fotó, képzőművészet, építészet, látható és láthatatlan dolgok.

Friss topikok

IndaFotó képek

Linkblog

Bárki építhet hidat Magyarországon

2009.01.26. 06:01 Földes András

Három dologra voltam kíváncsi a New York-i magyar évad megnyitóján. Hogy a Carnegie Hall tényleg a világ egyik legjobb koncertterme-e. Érdekli-e a sznob New York-iakat a cigányzene és a klasszikus zene elegye. És hogy milyenek a sznob New York-iak.

A fentiek közül egyedül az első kérdésre nem kaptam választ, de mivel az este során még sok meglepő dologra derült fény, ezt végül már nem bántam annyira.

Az egészen biztos, hogy a Carnegie Hall nem az építészeti bravúrjaival kápráztatja el az embert. Ami persze érthető, hiszen 1891-ben tervezték, így nem várható tőle más, mint a termet uraló barokkos monumantalitás, girlandok és aranyozás.  

Mivel a harmadik emeleten, és ott is a jobb oldalon kaptam helyet, nem lenne tisztességes az akusztika miatt fanyalogni. Nem mintha rossz lett volna a hangzás, tisztán és finoman szólt egyetlen hegedű is, és nem gerjedt össze a zenekar sem, de a budapesti Művészetek Palotájának nagyságrendekkel teltebb a hangja. Igaz, ott a földszinten és középen vehettem mintát. 

A harmadikról viszont egyértelműen megállapítható volt, hogy az őslakókat igen is érdekli Fischer Iván, a Budapest fesztiválzenekar, és Lendvai József (jr. + sen.) és Ökrös Oszkár cigányzenészek is. A 2800 fős, teltházas termet meglepő módon a cigányzenés első felvonás izzította be igazán. Mielőtt otthon kellemetlenül éreznék magukat, gyorsan megjegyzem, hogy a műsor olyan szerethetően vegyítette a cigányzenei elemeket Brahms-szal és Liszttel, hogy még a magyar résztvevők számára sem tűnt folklórestnek az előadás. Ez persze érthető annak ismeretében, hogy Fischer Iván munkájáról volt szó, aki nem mellesleg karmesterként és showmanként celebrálta is az estét. 

Végezetül pedig rántsuk le a leplet a helyiek sznobizmusáról. Amely legalábbis az öltözködést tekintve nem létezik. A magyar látogatók részére a minisztérium által javasolt dress code azt az érzetet keltette, az estét szmokingok, frakkok és milliókat érő dizájnerkosztümök közt töltjük majd. Ehelyett a nézőtér a pulóverek, farmerek, öltönyök és szolid ruhák miatt inkább úgy festett, mint egy pesti kamaraszínházban. (Csak hogy árnyaljuk a képet, a New York-iak a téllel sem tudnak mit kezdeni. A lányok a januári hidegben is mezitláb hordják a cipőt, a srácok pedig pólóban gördeszkáznak.) 

Az élet úgy hozta, hogy az igazi meglepetések végül is az előadás után, a zártkörű fogadáson következtek. A Soros Györgyöt, Kati Martont, és férjét, egy bizonyos Richard Holbrookot is tartalmazó tömegben lelkendeztem az előadást követő állva tapsolásról és a ráadásokról, amikor a Carnegie igazgatója elmesélte, hosszas és bonyolult egyeztetések eredménye volt a folkot és a klasszikus zenét ötvöző program. A magyar évadot szervező, és a New York-i Magyar Kulturális Intézetet vezető Orsós László Jakab viszont arról számolt be, hogy a program ötletével ő maga kereste meg a Carnegie-t, akik örömmel csaptak a tenyerébe. Végezetül megszólítottam az újságírónőkkel flörtölő Fischer Ivánt, aki sármos mosolyok közepette megjegyezte, az egész műsor az ő ötlete volt, sőt, évek óta utaznak ezzel az előadással. Ő maga szervezte le a Carnegie Hallal is, és ez a magyar évad csak jóval később került a képbe. 

Sajnos nem volt időm újabb vendégeket megkérdezni, hogy megtudjam, a sikeres koncertet valójában ők találták ki, ugyanis megkezdődött a hivatalos megnyitó. 

„Ma reggel a Brooklyn-hidat láttam, amiről eszembe jutott a mi Lánchidunk” – vezette fel a témát Hiller István. „A kultúra olyan, mint egy híd. Mi hidat akarunk építeni két híd között” – helyezte sajátos megvilágításba az évadot a kulturális miniszter. Végezetül pedig kijelentette, a hídépítés fontos, és abban bárki részt vehet Magyarországon. 

Gyorsan megnyugtattam Budapestre készülő ismerősömet, hogy ez csak metafora, és a hidakat a mi országunkban sem lelkes önkéntesek, hanem szakemberek építik.

65 komment

Címkék: zene komoly hiller new york carnegie hall évad

A bejegyzés trackback címe:

https://kepgyar.blog.hu/api/trackback/id/tr65902674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadparaszt 2009.01.26. 06:56:48

Ha ő lett volna a közlekedési miniszter, építtetett volna a hidak közé hidat.

webber 2009.01.26. 08:41:41

Aztán meg a hidak közt átívelő hidak közé is egy két hidat.

Sioux Six 2009.01.26. 08:55:29

valószínűleg a fogorvosa is hidat épített a hídjai közé. azért beszél ilyen szájzárasan.

Preis · http://www.glasso.hu 2009.01.26. 09:03:42

Érdekes, nálunk illik felöltözni egy ilyen helyen. Amerikában ez is máshogy van... :))
De ezt (sem) sajnálom Tőlük! Én személy szerint szeretek kiöltözni. A zenére kíváncsi lettem volna...

(whizz) 2009.01.26. 09:07:14

Alföldre hidat, alagutat igényszerint. Vagy két alagút közé egy összekötőhidat.

DC1 2009.01.26. 09:09:21

A "ki találta ki?" témához emlékeztetőül: Fischer Iván 2001-ben a Budapesti Bucsún, a Hősök terén tartott ingyen koncertjei sorában megrendezte a "Cigányokkal együtt" programot sok ezer néző számára. A műsor jórészt ugyanaz volt, mint amit most adtak elő New Yorkban. Bővebben www.amarodrom.hu/archivum/2001/0107/text13.htm

webber 2009.01.26. 09:09:22

@GrindDragon: Igen, ezt elfelejtettem. (Csak mert a Hídépítő ugye kuka.)

szilard@ 2009.01.26. 09:21:59

Ha nem csal az emlékezetem, volt olyan külföldi magyar est is, ahol Enescu: Pacsirtáját játszották, mint a magyar népzene egyik gyöngyszemét.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.26. 09:23:06

követeljük az olcsó völgy-hídat keresztben s kasban áthídaló még olcsóbb hídak azonnali megépítését!!!

Vagany 2009.01.26. 09:49:02

"Építsünk hidat tiszta szavakból határok fölé,
S elindulhatunk egymás felé!
Építsünk hidat, ha nem megy másképp hát így kezdjük el,
Míg magyar szóra magyar szó felel!"

Ismerős Arcok 2003

nyekk 2009.01.26. 09:49:33

Hiller elméjéből kipattanó szikrák folyóvá duzzadtak, melyek vizükkel táplálják a kultúra testet, szellemet melengető tüzét...

ddi 2009.01.26. 10:01:00

Soros úrnak milyen széles a mosolya :)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.26. 10:04:47

Ahol egy beszédhibás az oktatási miniszter...azért biztos jól elvan ott mindenki a magyar államfizetők pénzéből! Remélem sok mosolygás, vállveregetés, finom ételek-italok. Addig én 195 Ft/CHF-nél ,majd bukom a lakáshitelt, mert a bank felmondja, hiába fizetem rendesen...

johevi 2009.01.26. 10:07:09

Pedig mekkora ötlet.. egy híd hosszában a Duna felett :-)))

arpeen2 2009.01.26. 10:07:29

Állítólag 1.5 milliárdba kerül ez a Hiller féle NY hercehurca. Ami kell az kell...mint egy falat kenyér.

banyanyanya 2009.01.26. 10:10:22

Nem is értem ezt az egészet!!! A műsor az én ötletem volt!!!!!!!! :))))
Na jó.
Amúgy mostanában nyugat európában is nagy divat, hogy nem kell annyira kiöltözni. Ráadásul nem kötelező leadni a kabátot se, ezért télen szerintem ez iszonyatos, hogy az emberek a kabátjukkal mennek be a terembe és azon vagy amellett ülnek... Teljesen normális ez szinte midnenhol - én személy szerint jobban szeretem, hogy le kell adnom a kabátomat...
És egy másik fontos tény: a Carnegie hall nem a világ legjobb koncertterme. Csak nagy a felhajtás. Mint mindenhol az USÁban.

lütty 2009.01.26. 10:22:40

Hiller fiam, ülj le! Egyes!

turif 2009.01.26. 10:23:21

//Pedig mekkora ötlet.. egy híd hosszában a Duna felett :-)))

Szerintem a
"Mi hidat akarunk építeni két híd között”-ben nincs benne az, hogy a Duna hosszában kell építeni a hidat.
Lehet 2 híd közt a hidakkal párhuzamosan is egy újabb hidat építeni.
De ettől már tényleg lehidalok :)

Catoo 2009.01.26. 10:33:36

A fontos esemenyekre mindenhol elegansan jelennek meg. A pullover, farmer es egyeb egyszeru oltozek mind a musor megtisztelesenek merteket mutatja.
Amit tukrozott a regi forma: "ciganyzene, csikos, gulas" es egy idiota metafora a hozza illo emberrel.
Gratulalok a szervezoknek. Ismet sikerult egy nagyot alkotni. Megmutattuk kulturalis es emberi ertekeinket.
Ez valoban csak polovert es farmert erdemel meg!

tompysoft 2009.01.26. 10:39:21

Ez az alsó kép haláli! :DDDDD

sogerrr 2009.01.26. 10:59:49

Ezt a beszédet a Megyeri hidnál is megismételhetné a miniszer ur, lehet hogy úgy feltüzelné a kifizetetlen munkásokat és alválalkozókat, hogy építenek még pár hidat ingyért, hobbiból,nosza, hogy összekössék a hidakat meg a kulturákat...Vagy jól elhúznák a nótáját...

Locke 2009.01.26. 11:01:42

Tévedés, a hidakat igenis lelkes önkéntesek építik nálunk;

index.hu/video/2009/01/23/akik_epitettek_nem_kaptak_semmit/?p=0

tiem 2009.01.26. 11:03:12

egytől tartok. Ha rendes magyar szokás szerint innen találják ki a nagyon okosok, hogy ott hogyan kell bemutatni ezt az országot. Merhogy itten vannak csak az okosok. Ha így van, kidobott pénz az ügy. Ha tudták hogyan, és hol lehet kereskedni, akkor, hajrá!

tiem 2009.01.26. 11:06:08

@Hakkar: haha, tied a pont! (majd rájönnek, nem szabad ennyit feketén dolgozni, előleget kell kérni, és befejezett folyamatok után egyből számlázni. Igaz, így sose készülne el a híd, mert nem lehetne feljebb sikkantani, ami uygebár nagyon kell ebben a rendszerben...)

marosy 2009.01.26. 11:28:06

Arról egy szót sem szól, hogy a szocionisták csak a lakájmédiát hívták meg, melynek Ön is tagja. Pfúj.
És még azt mondja a Hitler, hogy hídakat építünk. MUHAHAHA

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2009.01.26. 11:35:54

Vajon miért kellett a Carnegia Hall közönségét látatlanban lesznobozni?
Csak azért mert olyan trendi dolog az igényesebb embereket fikázni? Akik képesek befogadni olyan dolgokat is, ami a sznobozóknak magas, mint bivalynak az esztrádműsor?

Vajon honnan az információ a budapesti közönség öltözködési szokásairól? Csak csendben jelzem, hogy a pulóver és a farmer nem ritka a MÜPA, a Zeneakadémia és az Operaház közönségében, hogy személyeskedjek: Orsós úr korábbi Wittmanfiús partnere, Fáy Miklós következetesen olyan szakadt szerelésben jár koncertre, amiben egy jobb étterembe be sem engednék.

Vajon miért ez a rosszindulatú sejtetés, hogy az ötletet többen is a sajátjuknak mondják? Nem lehet hogy Fischer Iván kitalált egy műsort és Orsós Jakab ötlete meg az volt, hogy mutassák be a Carnegia Hallban?

Czigler Zsolt 2009.01.26. 11:35:56

"...Száraz víz, partot mos...-mondta Szabi, egy osztálytársam harmadik általánosban, és még mindíg emlékszünk rá,pedig 30 éve stb.
Nos, ez is van olyan.
Szabit a minisztériumba!

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2009.01.26. 11:41:49

Végül:

legyen legalább egy ember, aki leírja: szuper dolog, hogy egy magyar kultúresemény képes megtölteni a Carnegie Hallt, azon pedig kár sajnálkozni, hogy mennyibe került.
Hosszabb távon az ilyen bőségesen megtérül.

Valószínű, hogy a bronxi átlagpolgár ezután sem tud majd különbséget tenni a Magyarország és az éhes között, ahogy egy kvízműsorban a műsorvezető (!) mondta, hogy Hungary, like hungry, miután a szőke játékos bevallotta, még soha nem hallott Budapestről és azt sem tudja, melyik földrészen van, viszont az ilyen események összekapcsolva a Simonyi exnagykövet nagyértékű PR megnyilvánulásaival jóval több amerikai turistát hoz Magyarországra.

Kár hogy Simonyi és Fischer kezdeményezése ritka, a magyar átlagember meg azon töri a fejét, hogy ma épp mit pocskondiázzon.

banyanyanya 2009.01.26. 12:20:45

Szerintem SZUPER ez az egész. tényleg. a többi hídépítő-emlegető, pocskondiázó hülye meg mondhat, amit akar. neki úgyis tökmindegy, hogy 1 forintból vagy sokkal többől van megicsinálva az egész.
Persze evidens, hogy a megynyitóra valami tutibiztos befutóval kellett készülni, de az évad során, ha valaki esetleg venné a fáradságot, hogy böngéssze a extremehungary weboldalt, lehet látni, hogy nagyon ki van találva meg fel van építve a promgramsorozat.... Szerintem a Munkácsi kiállítás is rohadt érdekes lehet, és van soksok érdekesség ritkaság, amit ilyen évadokon nemigen lehet látni. Korábbi magyar évadokon azért nagyon ment a kommersz magyar népi kultúra, amiből sztem mára már az amerikaiaknak és másoknak is nagyon elege lehet.

DömDöDöm 2009.01.26. 12:26:20

gondolom a 1.5 milliárd nem erre az egy rendezvényre megy/ment el, hanem az egész évre.... gondolom.
amúgy meg Orsós úr 2006-ban már felhívta az országra (és magára) a figyelmet az 56-os plakátokkal. Nyilván nem ő nagyította otthon a fürdőszobában a képeket, hanem megszervezte a "plakátozást".
www.gimagine.com/gimagine/HCC/2006/Time_Square_Billboard/default.htm
Azt, hogy most ki, mit mond, szerintem lényegtelen.
Valakinek meg kellet szerveznie ezt, és biztos nem egy ember csinálja ezt ott kinn.
Milyen volt a műsor? (mert a beszámolóból elég keveset lehet megtudni...gondolom ez volt az utazás lényege, nem?)

tlac 2009.01.26. 12:30:38

másfél milliárdos buli ez a hidak közé hidat építő hídas mókázás, jó dolog az államizgatás!

marosy 2009.01.26. 12:36:44

banyanyanya 2009.01.26. 12:20:45
"Szerintem SZUPER ez az egész. tényleg. a többi hídépítő-emlegető, pocskondiázó hülye meg mondhat, amit akar. "
Kedves hülyepicsa, az ilyen bulikat a te pénzedből kéne szervezni és nem adóforintokból.
Itthon elkúrták, jewyorkban pedig buliznak egyet. Itthon nadrágszíjhuzogatás new yorkban pedig kivagyiság buli.
Nyasgm hülyepicsa.

banyanyanya 2009.01.26. 12:58:35

@marosy: Gratulálok. értelmes hozzászólás. Magam és a többi hülyepicsa nevében is köszönöm.

rgranc 2009.01.26. 13:19:27

@marosy: Értelmes szöveg. Ha pedig mondjuk 2010-ben azt olvassuk, hogy 2009-ben x százalékkal több amerikai turista érkezett Magyarországra, akik y milliárd forinttal növelték az ország turisztikai bevételét (ahol teszemazt y akár nagyobb is lehetne, mint 1.5), akkor meg ugye arra panaszkodsz majd, hogy bezzeg abból az y milliárdból is csak a vendéglátósok meg a szállodások részesednek, te pedig nem. Tipikus.

marosy 2009.01.26. 13:26:02

banyanyanya 2009.01.26. 12:58:35
Ha másokat lehülyézel, akkor ne csodálkozz, ha téged is ilyen jelzőkkel illetnek.

sapuh 2009.01.26. 13:35:37

@arpeen2:
a 1,5 milliárdot hol találtad? a magyar állam 700 milliót ad a furcsa nevű kult. évadhoz.
ez annyira azért nem sok pénz, főleg Amerikában. persze azt csak utólag fogjuk látni, hogy megérte-e

Locke 2009.01.26. 13:36:43

Nos, természetesen szívetek joga lehülyézni, a hidépítő-emlegetésért, de sajnos egy, többszáz családot tönkretevő akcióról van szó, és jelen esetben túlságosan fájdalmasan érint sokakat, a magyarországi hídépítés témájának felhozása is.

NEM a rendezvénnyel van bajom, de én ha politikus lennék, kényelmetlenül érezném magam egy olyan kijelentés után, hogy "a hídépítés fontos, és abban bárki részt vehet Magyarországon".

Még csak azt sem mondhatjuk hogy kérjen érte elnézést, vagy bármi efféle, mert gyanítom, benne fel sem merült hogy majd valaki összekapcsolja a kettőt. Egyszerűen csak szerencsétlen módon összecseng a két dolog.

De kedves banyanyanya! Tedd meg azt a szivességet hogy reflexből nem hülyézel le, csak azért mert nekem más is belefér a látókörömbe, mint egy kulturális rendezvény. Ami önmagában szép dolog tényleg, mesélj róla azoknak, akik most a lakásukat vesztették el a magyar állam másik nagyszerű projektjének következtében. Biztos éheznek a kultúrára, reménykedj hogy jól is laknak majd vele.

ladislaus 2009.01.26. 13:46:51

@HalivudEstevez:

lemehetsz hidba, de nincs aki felavat... :) ismeritek ugye? :)

nemáhogy 2009.01.26. 13:49:56

óbazzzmeg!
banyanyanya, meg még kitudja hány közpénzen kommentelő, akik a kétes hírű NY Magyar Kulturális Központból, vagy a minisztériumból irogatják a szánalmas, önfényező kommentjeiket: azt fogjátok fel végre, hogy az emberek nem hülyék, és NY már nincs annyira messze!Azon kéne gondolkoznotok, miért kell nekünk pl. a Broadway-n qrva drága ingatlant bérelnünk nektek, mibe kerül az nekünk, és annak a költségéből mit lehetne ott létrehozni, a XXI. században, a hatalom által hőn szeretett operett díszletek nélkül.Mert ma már nem ez megy!Ez a jéghegy csúcsa. A többit a szerzőtöl várom(ha már ott van), tompítandó ezt az Indexnek, és szerzőjének több mint kínos blogkezdést...Ja, és utána irány a párizsi Magyar Intézet meg az összes többi!

lütty 2009.01.26. 14:04:19

Két híd között a legrövidebb út egy híd.

sapuh 2009.01.26. 14:14:42

@nemáhogy:
ha valaki nem vagy nem teljesen ért veled egyet, az már közpénzen kommentel???

én, bevallom, nem voltam ott, ezért nem tudom, milyen volt a koncert, azt viszont igen, hogy létesítményt nem bérel a magyar állam, mert csak olyan helyek jöhettek szóba az évad, ahol nem kellett bérleti díjat fizetni.
hogy mennyire jól szervezett az évad, azt számomra nehéz eldönteni innen, Mo-ról, de ha te éppen Amerikában vagy, írd meg, mit tapasztalsz!

azt meg nem írtad meg, hogy mi a bajod: a külföldi magyar évadokat en bloc utálod, vagy csak az EH-val van bajod? te mit hoznál létre, ami nem "operett-díszlet"?

RobN 2009.01.26. 14:43:18

Közhelyes beszédből ötös.

banyanyanya 2009.01.26. 14:55:52

Dolgoztam egy ideig közintézménynek számító helyen. FUJSOHATÖBBET. De ez lényegtelen. Nem közpénzen kommentelek. Amúgy szerintetek a minisztériumban délután4ig dolgozó Gizike veszi a fáradságot, hogy egy az országot népszerűsítő rendezvényhez tartozó blog oldalon kommenteljen, pusztán önszorgalomból???

kispestipeti 2009.01.26. 15:04:17

Milyen szerencse, hogy a Magyar Nemzet egyik újságírója sem láthatta (hivatalosan meghívottként) ezt az eseményt! Akkor milyen cikk születne a nagyon jelentős olvasótábor felé, hogy megint milyen szörnyű dolgokat művelnek EZEK!!!(mármint Gyurcsányék, Hillerék)
Örüljünk inkább EGYÜTT, hogy magyar zenészek, Magyarország zenei kultúrájához köthető zenét játszottak egy kultúrával alposan elkényeztett közönségnek,(nem feltétlenül sznoboknak!!!) egy méltó helyszínen. Aki a Cornegie Hallba jegyet vált, menjen oda bármilyen ruhában is, az bizony a kultúrafogyasztók elítjét képezi.(mindig többen vannak, mint a sznobok) Nőjjünk fel több ilyen feladathoz, eseményhez, hátha egyszer az itthon acsarkodók is elhisszik, van keresnivalónk a világ bármelyik pontján, bármelyik kulturális szentélyében. Mindegy mi hangzott el a sajtótájékoztatón a kiváltságosan meghívott néhány száz fős közönség előtt a fő kutúrosunk szájából, a lényeg, hogy 2800 ember látta, hallotta amit a művészeink műveltek. Többségét nem meghívták, hanem önszántából jegyet vett és elment magától az eseményre. (feltételezhetően azért, mert érdekelte)Ez sokkal, de sokkal fontosabb mindennél.
A cikk maga sajna nagyon gyenge, csak feladja a magaslabdát a sok jópofizónak és blogokban okoskodónak. Az egész tudósítás így méltatlan az esemény súlyához, vélt színvonalához. Talán majd lesz szerencsénk olvasni a koncertről is, meg többet megtudni arról a lesajnált Cornegie Hallról, ami szerencsétlenségére az 1800-as évek végén épült. Mit is várhatnánk el tőle? De az tuti, hogy a szobok gyülekezőhelye!

Kefe 2009.01.26. 15:04:39

Hiller is jobban tenné, ha felügyelné minisztériuma munkáját, ahelyett, hogy folyamatosan utazna szerepelni szerte a világba. Persze kell a magyar kultúrát terjeszteni, de ne Celeb szinten. Ki végzi helyette a szakmai munkát, ha állandóan reprezentál? Már rég nem hallottam róla idehaza, példáúl, hogy a hazai kúlturáért mit tett az elmúlt években és a jövő szűk esztendőkben mire várhatunk...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.26. 15:08:47

Gondolom ugyanilyen hatalmas siker lesz jövőre Pécs. Tudjátok a kultúrális főváros. Tudjátok, ahol még semmi nincs kész. Tudjátok...

Kefe 2009.01.26. 15:22:35

VP, majd kibérlik a focipályát és lesz virsli is. ..

georg 48 2009.01.26. 15:26:15

Szerencsétlen, annyira szánalmas!!

haribodog 2009.01.26. 15:34:25

Itt, ha vesztettem is
Jól jártam
Itt van egy híd a folyón
Hosszában

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.26. 16:15:39

urh: vigyetek el innen

Öngyilkos patkányok hullái borítják el a várost
Minden sarkon egy félig kész mauzóleum
Hihetetlenül költséges utcakép
Ötmillió tonna szürke festék
kell még!

Ez az a lepratelep
Ahol senki sem beteg
Itt festve vannak a foltok
Itt mindenki boldog

Mindenki jól van
Mindenki fél
Mindenki jobban van
Mindenkinél
Mindenki jól van
Mindenki fertôz
Mindenki bújtat
Nincs hova rejtôzz!

El akarok tűnni
De nem innen
Hülyeség volna
Szerintem
Itt, ha vesztettem is
Jól jártam
Mégis el fogunk t?nni
Sorjában
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Ezt a járványt
Nem felejtem el

Sehol egy jó szó
Soha nincs csönd
Mindenki vesztett
Te sem vagy különb
Felejts el
Akadj le rólam
Neked is az lesz a jó
Felejts el
Mert különben
Beborítlak, mint
Moszkvát a hó

El akarok t?nni
De nem innen
Hülyeség volna
Szerintem
Itt, ha vesztettem is
Jól jártam
Mégis el fogunk t?nni
Sorjában
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Ezt a kezelést
Nem felejtem el

Mindenki részeg
Mindenki józan
Mindenki tántorog
Mindenki jól van
Mindenki béna
Mindenki vak
Egyformán b?zlik
Mindegyik nap
Szaporodnak a véletlenek
Senkit nem lehet
Megmentened

El akarok t?nni
De nem innen
Hülyeség volna
Szerintem
Itt, ha vesztettem is
Jól jártam
Itt van egy híd a folyón
Hosszában
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Ezt a karantént
Nem felejtem el

Öreg vagyok
Örök nyugalmat!
Fiatal vagyok
Mint egy felszabadult gyarmat
Segítség!
Semmi nem érdekel
Élek! Még élek
Segítség!
Élve temetnek el
Félek, hogy félek

El akarok tűnni
De nem innen
Hülyeség volna
Szerintem
Itt, ha vesztettem is
Jól jártam
Itt van egy híd a folyón
Hosszában
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Ezt a járványt
Nem felejtem el
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Vigyetek el innen!
Vigyetek el!
Istenem!
Istenem!
Milyen üres lesz
Nélkülem!
Vigyetek el!

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.26. 16:16:55

@VonPerez: LOL

így van, hívjanak csak ide még több külföldit, majd a hiller hídján lemennek pécsre a nagy semmire...

sapuh 2009.01.26. 16:17:00

@Kefe:
Rég hallottál Hillerről? Ezt pár nappal a Reneszánsz Éve zárása után mondod? :))

Pécsről inkább ne, az akkora égés lesz, hogy már most szégyellem magamat.

Viszont lehet majd hidakat építeni a gödrök felé...

amfiteatrum 2009.01.26. 16:46:57

Gondolom a Carnegie Hall közönségének 80%-a kinnélő magyar volt, a maradék meg újságírők, retye-rutya, stb. Egy 10 milliós városban 2800 néző, az annyi mint kb. 600 Budapesten. Egy közepes mozi. Szóval ekkora a siker.

Túristák meg emiatt ugyan mér jönnének? Bp belvárosában dolgozom, túristák csak elvétve lézengenek újabban. Amerikából meg zömében az ex-magyarok jönnek.

De szernintem 1,5 mrd-ből hidat építeni két híd közé már megérte, ez az elmúlt évek legolcsóbb hídja.

Éljen Hiller a hídverő!

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.26. 17:02:39

Szokásos indexes hozzáállás. Meghívják a zújságírót, kimegy bulizni egyet, aztán ír egy semmitmondó cikket, némi fanyalgással. Szerintem az lenne a minimum, hogy megtudjuk, mi volt pontosan a műsor, milyen volt az előadás, miről szól ez a kulturális évad dolog, mi lesz a program, mennyibe kerül stb., aztán utána jöhet a szubjektív, meg a bulvár. Vagy jó lenne így is ahogy van, blogbejegyzésként, ha mellette lenne egy rendes cikk is, persze belinkelve ide.

Mi vagyunk a hibásak, olvassuk a sok igénytelen izét, azok ott a túloldalon meg azt gondolják, hogy jól van ez így.

amfiteatrum 2009.01.26. 17:05:44

A legjobb pedig az április 16-ra tervezett bajuszverseny.

vadparaszt 2009.01.26. 21:38:56

A lényeg, hogy a szemben levő felhőkarcoló hány méter magas. Annak volt ideje utánanézni.

sapuh 2009.01.29. 00:55:42

@amfiteatrum: tÚristát azt én sem láttam még. sehol.

Földes András 2009.01.29. 12:27:50

@dark future: masfel hete olvashato. index.hu/kultur/klassz/extrmagy/

egy korabbi posztban linkelve is olvashato.

Földes András 2009.01.29. 12:31:56

@amfiteatrum: nem, a carnegie hall kozonsegenek 98%-a amerikai amerikai volt.

rosszul tudja, a 2800 a koncerttermek kozt kulonosen nagynak szamit. a szinten tekintelyes meretu Muveszetek Palotaja koncertterme 1794 fos.

a koncerttermek meretet soha nem a varos lakossagahoz, hanem az akusztikahoz igazitjak.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.29. 15:26:02

@Földes András:

Kössz, eszerint lemaradtam a hírről, pedig naponta legalább kétszer olvasom a zindexet. Azért elfér ez a link itt is.

magyari 2009.02.09. 16:47:44

@a_medwe: Drága Maczy. Bejegyzésedről a köv jutott eszembe - ez elment vadászni, ez meglőtte, ez... tán ismered a folytatást. Ja, valami ilyesmi a vége, hogy mi meg "megkajáltuk" - azt a sok lóvét, amibe ez a hacacáré került. Na-igen, kell a kultúra, kell, de először a bendő legyen teli - mármint a MI bendőnk. Mert éhesen még kornyikálni is rossz. Hiszed? Vagy hiszed, vagy nem, nekem ugyan nyóc. Mert én a saját magam termesztette krumplimon, hagymámon, almámon élek. És nem adózom utána. "Ezeknek"?
És Te?

Új Nick 2009.02.10. 17:08:36

Kár volt az ismerőseidet félreinformálni. A legújabb divat szerint lelkes önkéntesek építik a hidakat mifelénk. Ingyen. Mint a Megyeri-híd építői. De ez már egy másik történet.

süti beállítások módosítása